آرشیو یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۳۷۹۳
فرهنگ و هنر
۳۲

فروش رکوردشکن انیمیشن جدید دیزنی

آغاز «در جست و جوی دوری» در بیش از 4000 سالن سینما

«در جست و جوی دوری» می رود تا رکورد پرفروش ترین افتتاحیه یک انیمیشن بلند سینمایی را به نام خود ثبت کند.به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انیمیشن تازه پیکسار و دیزنی با صداپیشگی الن دی جنرز به جای ماهی آبی فراموشکار از پنج شنبه شب در 4305 سالن سینما در آمریکا اکران شد.«در جست و جوی دوری» تا پایان روز جمعه به فروشی بیشتر از 50 میلیون دلار دست یافت و رکورد پرفروش ترین افتتاحیه یک انیمیشن بلند سینمایی را به نام خود ثبت کرد.براساس پیش بینی کارشناس فروش سینما «در جست و جوی دوری» تا انتهای تعطیلات پایان هفته به فروشی بیش از 130 میلیون دلار دست پیدا خواهد کرد.

این انیمیشن دنباله «در جست وجوی نمو» است که سال 2003 به سینما آمد و به فروشی برابر با 936.7 میلیون دلار در سراسر جهان دست یافت. «در جست و جوی نمو» داستان ماجراجویی یک دلقک ماهی برای یافتن پسرش نمو است. او در این مسیر با یک ماهی آبی فراموش کار به نام دوری همراه می شود. «در جست وجوی نمو» که برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند شد، در نخستین پایان هفته نمایش در آمریکا 70 میلیون دلار فروش داشت. الن دی جنرز و آلبرت بروکس به ترتیب صداپیشگان شخصیت های دوری و مارلین در انیمیشن «در جست و جوی دوری» به کارگردانی اندرو استنتون هستند. استنتون کارگردان «در جست وجوی نمو» هم بود. این بار داستان برشخصیت دوری همان ماهی آبی فراموشکار تمرکز دارد که در اقیانوس دنبال پدر و مادرش می گردد. هرچند دیزنی رقم دقیق بودجه فیلم را اعلام نکرده است اما انیمیشن های پیکسار معمولابا بودجه ای بین 175 تا 200 میلیون دلار ساخته می شوند.

«در جست و جوی دوری» در جلب نظر منتقدان سینمایی هم موفق عمل کرده و با فروش بالای خود دوباره به گیشه سینمای آمریکا رونق بخشیده است. در طول چند هفته گذشته با اکران فیلم های ناموفقی چون «وارکرفت»، «آلیس آن سوی آینه» و تا حدودی «لاک پشت های نینجا» میزان فروش فیلم ها در سینمای آمریکا نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت کرده بود.