آرشیو دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۷۲
شهرستان ها
۷

اعلام آمادگی ترکمنستان برای مبارزه با بیماری سالک در منطقه مرزی مشترک

مرزبان ایران در منطقه اترک از اعلام آمادگی کشور ترکمنستان برای انجام اقدامات پیشگیرانه در مبارزه با بیماری سالک در منطقه مرزی مشترک دو کشور خبر داد.

سرهنگ علی احمدزاده اظهار داشت: باتوجه به فرا رسیدن فصل تابستان و احتمال شیوع بیماری سالک در مناطق مرزی دو کشور، مقامات مرزبانی ترکمنستان آمادگی خود را برای انجام اقدامات پیشگیرانه در مبارزه با بیماری سالک اعلام کردند.

وی تصریح کرد: بیماری سالک در منطقه مرزی داشلی برون و منطقه مرزی مشترک دو کشور شایع است و انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله آموزش، تخریب لانه موش ها و طعمه گذاری می تواند در کنترل و کاهش این بیماری موثر باشد.

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان همچنین با اشاره به برنامه مبارزه با بیماری سالک در 35 روستا و مکان آلوده به این بیماری در منطقه مرزی گنبدکاووس با همکاری مرکز بهداشت این شهرستان، گفت: براساس آمار اعلام شده از سوی مرکز بهداشت گنبدکاووس در سال گذشته حدود 400 نفر در این شهرستان بویژه در مناطق مرزی آن مبتلابه بیماری سالک شدند که تعدادی از این بیماران از پرسنل هنگ مرزی اترک بودند.

با نزدیک شدن فصل گرما و افزایش حشرات در محل زندگی انسان، خطر گزش انواع حشرات و از جمله پشه خاکی که عامل بیماری سالک است نیز بیشتر می شود.