آرشیو دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۷۲
شهرستان ها
۷

توقیف 14 کشتی ترال در بندر کنارک

14 کشتی ترال توسط نیروهای دریابانی در آبهای ساحلی بندر کنارک توقیف شدند.

دادستان کنارک گفت: در پی شکایت اداره کل محیط زیست استان و صیادان محلی مبنی بر صید مخرب این شناورها که اکوسیستم دریایی را برهم زده، این کشتی ها به دستور دادستان بندر کنارک توقیف شدند.

صفرزاده افزود: پرونده این شناورها توسط دادستانی در حال بررسی و تحقیقات بیشتر است.

رئیس محیط زیست دریایی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان هم با اشاره به اینکه مجوز صید کشتی های ترال در مدت معین از سوی سازمان شیلات کشور صادر می شود، گفت: بیشترین فعالیت این کشتی ها در آب های ساحلی سیستان و بلوچستان است و تمامی این کشتی ها از خارج از استان هستند.

علیمرادی افزود: فعالیت این کشتی ها طبق قانون باید بالای 12 مایل از ساحل باشد ولی این شناورها این محدوده دریایی را رعایت نمی کنند و در نزدیک ساحل اقدام به صید می کنند.

وی گفت: کشتی های ترال با تورهای کف روب، علاوه بر صید آبزیان تمام مکان ها را تخریب و نوزادان میگو و ماهی و سایر آبزیان را از کف دریا از بین می برند.

رئیس محیط زیست دریایی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: این کشتی ها دور ریز زیادی دارند و پس از کشیدن تور و کشتار آبزیان و موجودات ریز و کوچک، آنان را دوباره به دریا می ریزند و هیچ توجهی به حفظ محیط زیست، اکوسیستم دریایی و سایر آبزیان فاقد ارزش غذایی ندارند.