آرشیو دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۷۲
ورزشی - اخبار کشور
۹
گفت و گو

سرمربی تیم ملی تاکید کرد

قهرمانان تکواندو تشنه افتخار هستند

سرمربی تیم ملی تکواندو می گوید اردوی تیم ملی تا زمان اعزام به بازی های المپیک ادامه دارد و ملی پوشان در محیطی آرام برای موفقیت در این رقابت ها تلاش می کنند. گزیده ای از تازه ترین صحبت های بیژن مقانلو در ادامه می آید:

اردوی نهایی ما آغاز شده و تا زمان اعزام به برزیل ادامه خواهد داشت. تکواندوکاران با جدیت برای رسیدن به آمادگی لازم تلاش می کنند و من باید از خانواده تکواندو تشکر کنم که با برقراری آرامش به این مهم کمک کردند.

تکواندوکاران ما در دو سال گذشته رقابت های متعددی را تجربه کردند که آسیب دیدگی را به عنوان بزرگترین و سخت ترین رقیب پیش روی خود داشتند. در طول این مدت توانستیم نفرات خود را در اوج آمادگی حفظ کرده و کسب سهمیه کنیم. فکر می کنم این اعتمادی که خانواده تکواندو تاکنون به ما داشته از این پس هم خواهد داشت.

بزرگترین و مهم ترین هدف ما به اوج رساندن مهارت های ذهنی ملی پوشان است. در این خصوص روزانه پیام هایی برای تکواندوکاران ارسال می شود تا با دستیابی به آن بتوانند به لحاظ روحی شرایط مناسبی پیدا کنند. خدا را شکر تیم ملی شرایط رو به رشدی دارد.

برد و باخت متعلق به میدان مبارزه است و مهم تر از آن از دست ندادن انگیزه است. نفرات ما د ر شرایط فعلی می دانند که اگر شکستی دارند هنوز جای جبران وجود دارد. قهرمانان ما در دو سال گذشته مدال هایی کسب کردند که شاید یک قهرمان باید چند سال برای رسیدن به آنها زحمت بکشد.

رسیدن به مدال طلای جهانی، آسیایی، بازیهای آسیایی و گرندپری ها باعث نشد تا قهرمانان ما انگیزه خود را برای حضور در المپیک از دست بدهند چرا که ما برای آرزوهای آنها سقفی تعیین نکردیم. آنها خیلی زود به اوج افتخار رسیدند ولی بازهم تشنه کسب موفقیت هستند.

شاید خیلی ها فکر کنند که قهرمانی ها و مدال های تکواندو به سادگی به دست می آید ولی اینچنین نیست. پشت هر موفقیتی تلاش، کوشش، استراتژی و زحمات زیادی نهفته است که از مدیریت فدراسیون و انسجام حاکم بر تکواندو کشور ناشی می شود و امیدوارم این شرایط همچنان ادامه داشته باشد.