آرشیو دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۷۲
اخبار کشور
۱۰

حبیبی: دولت درباره حقوق های نجومی به مردم توضیح دهد

دبیرکل حزب موتلفه تاکید کرد: مگر صندوق توسعه ملی به جز دریافت و پرداختهای قانونی چه کار ویژه ای دارد که مدیر اصلاح طلب آن باید نزدیک به 60 میلیون تومان در ماه حقوق بگیرد.

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران تشکل متبوعش با اشاره به آزاد شدن فلوجه در عراق توسط رزمندگان اسلام، اظهار کرد: داعش در عراق در حال فروپاشی است. تحولات عراق را زیر نظر داریم. رصد این تحولات برای امنیت ملی ما و منطقه ما حیاتی است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، حقوقهای نجومی برخی مدیران دولتی را تبعیض و بی عدالتی توصیف کرد و گفت: دولت برای حقوقهای نجومی به مدیران خود درحالی که بیکاری و فقر و تعطیلی بنگاه های تولیدی پیکره اقتصاد کشور را رنج می دهد برای مردم توضیح دهد.

حبیبی به مصاحبه دادستان دیوان محاسبات که پرداختهای نجومی حقوق به برخی از مدیران دولتی از سال 93 شروع شده، ابراز داشت: نباید مسئولان دولتی فرافکنی کنند و همه چیز را به دولت قبلی نسبت دهند. برفرض هم این نظر درست باشد دولت فعلی 3 سال است سرکار است معنا ندارد رویه دولت گذشته را ادامه دهد. 3 سال برای اصلاح پرداختها زمان کمی نیست.

وی با اشاره به حقوق و دستمزد و پاداش 57 میلیون تومانی رئیس صندوق توسعه ملی تصریح کرد: مگر صندوق توسعه ملی به جز دریافت و پرداختهای قانونی چه کار ویژه ای انجام می دهد که مدیر اصلاح طلب آن باید نزدیک به 60 میلیون تومان در ماه حقوق بگیرد.

به گزارش تسنیم، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به دستور پیگیری موضوع حقوقهای نجومی از سوی رئیس جمهور به جهانگیری گفت: امیدواریم این پیگیری ها به نفع مردم و نظام نتیجه بخش باشد.

وی با اشاره به واکنش کاخ سفید دراین باره که گفته شد روسای جمهور بعد برجام را پاره نمی کنند، تاکید کرد: حرف در حدی ابلهانه بود که عقب نشینی آمریکایی ها قابل پیش بینی بود. البته باید گفت دولت فعلی آمریکا نیز تاکنون در رابطه با نظام من جمله موضوع برجام بدعهدی های فراوانی داشته است. اگر این موضع ادامه داشته باشد طبیعی است ملت ما برجام را آتش خواهد زد.