آرشیو دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۷۲
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

بحرین

واس: رژیم سعودی از اقدام های سرکوبگرانه آل خلیفه از جمله تصمیم دولت بحرین برای انحلال جمعیت های «الوفاق»، «الرساله» و «التوعیه» از بزرگترین موسسه های شیعی این کشور حمایت کرد. یک مقام سعودی در این باره گفته، آل سعود در کنار مقامات بحرین ایستاده است.

آمریکا

تسنیم: فعالان مدنی «هاوایی» که خواستار بازگشت استقلال این جزایر هستند در اعتراض به تداوم اشغالگری آمریکا و الحاق غیرقانونی این منطقه به ایالات متحده در مقابل کنگره دست به تجمعی اعتراضی زده اند. ملکه «هاوایی» نامه اعتراض آمیزی درباره الحاق غیرقانونی این جزایر به آمریکا به وزارت خارجه و کنگره تسلیم کرده که تا به امروز پاسخی به این نامه داده نشده است.

عراق

العالم: مقتدی صدر رهبر جریان صدر با تاکید بر مخالفت خود با هرگونه دخالت کشورهای همسایه در پرونده زندانیان در عراق تاکید کرده که سفیر عربستان حق بازدید از زندان مرکزی الناصریه را ندارد. وزارت خارجه عراق نیز دو روز پیش سفیر سعودی در بغداد را به دلیل اظهارات مداخله جویانه احضار کرده بود.

روسیه

اسپوتنیک: رهبران سه کشور روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز به منظور بحث در خصوص اوضاع منطقه مورد مناقشه ناگورنو، قره باغ با یکدیگر دیدار می کنند. باکو امیدوار است مذاکرات با ارمنستان و روسیه دستیابی به راه حل صلح آمیز در این باره را سرعت بخشد.

سومالی

شینهوا: دادگاهی در سومالی 43 تن از اعضای گروه الشباب را به اعدام محکوم کرده است. گروه تروریستی الشباب با حمله به روستاها و مناطق مسکونی تعداد زیادی از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان بی گناه راقتل عام کرده است.

آلمان

ایسنا: گرهارد شرودر صدراعظم پیشین آلمان اعلام کرده، ناتو باید از رقابت تسلیحاتی با روسیه پرهیز کند زیرا چنین رقابتی هیچ مشکلی را در عرصه بین المللی حل و فصل نمی کند. وی این را هم گفته که ناتو باید قدم هایی را به سمت روسیه بردارد زیرا این تفکر که روسیه به دنبال حمله به اعضای ناتو است منطبق با واقعیت نیست.

کره شمالی

آنادولو: کره شمالی برای اولین بار پس از سال 2012 در گفت وگوهای همکاری های جنوب شرق آسیا که در روزهای آینده در پکن برگزار می شود شرکت خواهد کرد. در این گفت وگوها مقامات کشورهای چین، آمریکا، روسیه، ژاپن و کره جنوبی حضور دارند.