آرشیو دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۱
ورزش
۱۲

درخشش انصاری فرد، پای ایرانی ها را به لیگ یونان باز کرد

طارمی با پائوک بست؟

سرانجام مهدی طارمی، لژیونر شد آن هم در سوپر لیگ یونان. طارمی که عنوان آقای گلی را لیگ برتر پانزدهم را یدک می کشد از همان اواخر فصل پیشنهاد های اروپایی زیادی به دستش رسید. آن طور که خودش می گفت این پیشنهاد ها از تیم های اسپانیایی (خیمناستیک و لگانس) و یکی دو تیم اتریشی بود. طارمی در این میان حرفی از سوپر لیگ یونان نزده بود، اما روز گذشته حوالی ظهر بود که خبر رسید بازیکن سابق پرسپولیس لژیونر شده و قرار است در سوپر لیگ یونان بازی کند.

بازی در کدام تیم یونانی؟

از وقتی کریم انصاری فر به یونان رفته است طرفداران فوتبال تیم پانینیوس را بیشتر از پاناتیناکوس و آ.ا.ک می شناسند؛ اما تیمی که مهدی طارمی را به خدمت گرفته هیچ کدام از این سه تیم نیست. طارمی به تیمی رفته است که در قیاس با لیگ ایران اگر استقلال و پرسپولیس در رده های اول و دوم باشند تیم مهدی در رده سوم قرار دارد. تیمی شبیه سپاهان یا پاسی که سال ها در فوتبال ایران درخشید.

پائوک، این اسم تیم طارمی است که به یونانی به ΠΑΟΚ مشهور است. این باشگاه که در شهر سالونیک قرار دارد در تاریخ 26 آوریل 1926 تاسیس شده است.

مشاوره با کریم

مهدی طارمی برای پیوستن به پائوک با کریم انصاری فرد مشورت کرده است. پائوک همان تیمی است که کریم انصاری فر هم زمانی که می خواست به سوپرلیگ یونان برود از این تیم پیشنهاد داشت. با این حال او تصمیم دیگری گرفت و بنا به دلایلی سر از پانینیوس در آورد.

پائوک در فصل 2016 2015 عنوان نایب قهرمانی سوپر لیگ یونان را به دست آورد، اما جالب اینجاست که آنها 31 سال است رنگ قهرمانی را در لیگ ندیده اند. آخرین قهرمانی آنها به سال 1985 برمی گردد. البته تیم پائوک سال 2003 در جام حذفی یونان قهرمان شده است، اما از آن سال به بعد تنها افتخارشان نایب قهرمانی در فصل 2016 2015 بوده است.