آرشیو سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۷۳
ورزشی - اخبار کشور
۹

سرمربی تیم ملی بسکتبال پس از قهرمانی در چین تاکید کرد

باوئرمان: انتظار منطقی از تیم ملی داشته باشیم

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران با اشاره به شرایط خوب بازیکنانش اعتقاد دارد که باید انتظار منطقی از تیم ملی داشته باشیم.

تیم ملی بسکتبال ایران در تورنمنت اطلس چین با قدرت به مقام قهرمانی رسید. دیرک باوئرمان پس از این قهرمانی اظهار کرد: از این قهرمانی واقعا خوشحالم، بچه های ما سخت کار کردند و تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند و به عنوان یک تیم کار کردند. وقتی حدادی به ما اضافه شد خیلی قدرتمند شدیم. او فرم بسیار خوبی داشت و در مدت زمان کم لیدر اصلی ما شد.

او ادامه داد: بچه های ما در دیدار برابر لیتوانی عالی بازی کردند. لیتوانی هم تیم بسیار خوبی بود و از این بابت خوشحالم که تیم ملی تجربه های زیادی هم بدست آورد. در یک ماه 3 سفر به کشورهای اردن، فیلیپین و چین داشتیم. همه مربیان، پزشکان و مدیریت تیم سخت کار کردند که این نتیجه حاصل شد.

سرمربی تیم بسکتبال همچنین بیان کرد: هر روز تمرین داشتیم و در هر بازی بهتر از قبل شدیم. در فینال خیلی بهتر از بازی نخست بودیم و این برای مربی کافی است. این تورنمنت یکی از پله های دیگر ما در راه آماده سازی بود. به ایران باز می گردیم و بچه ها 3 روز استراحت خواهند داشت. پس از آن کارمان را آغاز می کنیم و به لتونی خواهیم رفت و آنجا کمپ کوتاهی را داریم.

او درباره برنامه های تیم ملی در این اردو بیان کرد: دو بازی هم با نیوزیلند و لتونی برگزار خواهیم کرد و راهی ایتالیا می شویم. تورنمنت سختی پیش رو داریم و باید قدرتمند حاضر شویم و انتظار منطقی داشته باشیم. گروه ما که در آن تیم های یونان و مکزیک قرار دارند، سخت تر از گروه دیگر است. ما هم در این مسابقات شانس داریم، در حال حاضر هم تیم خوبی در اختیارمان است. ملی پوشان بسکتبال کشورمان پس از قهرمانی در تورنمنت چین دیروز به ایران بازگشتند تا بعد از سه روز استراحت راهی اردو اروپایی خود شوند. در این اردو تیم ملی مهمان کشور لتونی خواهد بود و در تورنمنتی سه جانبه با حضور میزبان و نیوزلند شرکت خواهد کرد. در حد فاصل این تورنمنت با انتخابی المپیک شاید یک برنامه دیگر برای ملی پوشان مهیا شود.