آرشیو چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۹۵، شماره ۳۵۵۸
سیاست
۳
سوژه روز

معاون سیاسی وزیر کشور خبر از تغییر برخی استانداران داد

فصل دوم تغییر در ساختمان فاطمی

یک سال تا پایان کار دولت باقی مانده است. اگرچه این روزها بسیاری از فعالان سیاسی ترمیم و تغییر در کابینه را سر فصل صحبت های شان قرار داده اند اما این ساختمان فاطمی است که یکه تاز تغییر شده است. فصل دوم تغییرات در وزارت کشور آغاز شده و معاون سیاسی وزیر کشور این خبر را اعلام کرده است. به گزارش تسنیم مقیمی گفت: تعداد این تغییرات کم است اما به مرور انجام خواهد شد. وی ادامه داد: در برنامه وزارت کشور تغییر برخی آقایان استاندار در دستور کار است اما تعدادشان کم بوده ولی به مرور این تغییرات انجام خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: به دلیل حساسیتی که استانداران در کار خود دارند، به همین دلیل قبل از آنکه انتخاب نفر جدید در دولت تصویب شود هیچ اطلاع رسانی درباره آن نمی کنیم چرا که معتقدیم این کار باعث می شود عملکرد آنان تحت تاثیر قرار بگیرد.

مقیمی همچنین با رد برخی اظهارنظرها از سوی برخی نمایندگان مجلس درباره انتخاب استانداران جدید، ادامه داد: ما مسوول تایید و تکذیب اظهارات نمایندگان مجلس نیستیم: اطلاع رسانی در این زمینه زمانی صورت می گیرد که دولت پیشنهاد وزارت کشور را بررسی و تصمیم گیری کند. با وجود اینکه معاون سیاسی وزیر کشور صریحا اعلام کرده که تنها زمانی که هیات دولت پیشنهاد وزیر کشور را در مورد تغییر هر استانداری بپذیرد در این مورد اطلاع رسانی خواهند کرد اما برخی رسانه ها دست به خبر سازی در این مورد زده اند. در این میان خبرگزاری مهر نوشته قرار است «سید علی اکبر پرویزی»، استاندار کنونی خراسان شمالی، به عنوان استاندار خراسان جنوبی منصوب شود. این خبر گزاری همچنین خبر داده است استاندار خراسان شمالی که پیش از این پرویزی سکاندار آن بود قرار است به «حسن صالحی» واگذار شود.

این در حالی است که این خبرها هیچ منبع موثق و مشخصی ندارد و به نظر می رسد صرفا شنیده باشند. در هر صورت معاون سیاسی وزیر کشور به وضوح اعلام کرده در این مورد تنها زمانی اطلاع رسانی می کنند که جانشین هر استانداری که قرار بر تغییر است به تایید هیات دولت رسیده باشد پس باید منتظر ماند و دید قرعه به نام چه کسانی خواهد افتاد و فصل تغییر به کدام استان های کشور خواهد رسید.