آرشیو چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۹۵، شماره ۳۵۵۸
اقتصاد
۵
بازار

تب طلادر بازار داخلی خوابید

کاهش هشت دلاری نرخ اونس طلادر بازارهای جهانی هم نتوانست مانع افزایش قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و طرح قدیم در بازار داخلی شود. البته افزایش نرخ سکه در ایران اندک بود. در بازار ارز نیز، نرخ انواع ارزهای معتبر، جز درهم امارات، افزایش داشتند.

روز گذشته، سه شنبه، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران، با افزایش قیمت 300 تومانی، یک میلیون و 33 هزار و 100 تومان خرید و فروش شد. همچنین نرخ سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در حالی یک میلیون و 32 هزار تومان اعلام شد که این نرخ به معنای افزایش 500 تومانی نرخ این سکه است. نیم سکه و ربع سکه به ترتیب 517 هزار و 500 تومان و 277 هزار تومان ارزش گذاری شدند که بر این اساس هر دوی آنها هزار و 500 تومان نسبت به روز دوشنبه افزایش نرخ را تجربه کردند. همچنین قیمت هر قطعه سکه یک گرمی هم مانند روزهای گذشته 180 هزار تومان اعلام شد.

در بازارهای جهانی نرخ اونس طلاهزار و 282 دلار اعلام شد که این مهم به مفهوم کاهش هشت دلاری نرخ طلااست. در روزهای گذشته عواملی از جمله همه پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا، ثبات نرخ بهره در فدرال رزرو و کاهش شاخص مشاغل در امریکا، به عنوان علل اصلی افزایش قیمت نرخ اونس در بازارهای جهانی معرفی شدند. البته در رابطه با افزایش نرخ طلادر ایران، کاهش نرخ سود سپرده های بانکی عامل چهارم افزایش نرخ طلادر بازار ایران است. جالب اینکه، افزایش قیمت روزهای گذشته در زمانی رخ می دهد که با توجه به همزمانی با ماه رمضان، توقع افزایش قیمت وجود نداشت. نرخ مثقال طلا455 هزار و 250 تومان اعلام شد و هر گرم طلای 18 عیار نیز 104 هزار و 996 تومان به دست مشتریان رسید. در بازار ارز، انواع ارزهای معتبر، جز درهم امارات، افزایش قیمت نسبی را تجربه کردند. بر این اساس هر دلار امریکا، سه هزار و 464 تومان به فروش رفت که این مهم به معنای افزایش پنج تومانی نرخ آن است. یورو سه هزار و 935 تومان قیمت گذاری شد و هر پوند انگلیس پنج هزار و 87 تومان به فروش رسید. درهم امارات بدون هیچ تغییری نسبت به روز دوشنبه، 945 تومان به دست مشتریان رسید و هر لیر ترکیه هزار و 207 تومان در بازار عرضه شد.