آرشیو چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۷۴
صفحه آخر
۱۲

جعبه سیاه داعش در لبنان پس از دستگیری: اسرائیل، الگوی داعش در حملات تروریستی لبنان بود

یک تروریست تکفیری که اطلاعات با ارزشی در اختیار دارد پس از بازداشت در لبنان فاش کرده تکفیری های داعش برای عملیات تروریستی خود از نمونه های صهیونیستی کپی برداری می کنند و...

واحد اطلاعات نیروهای امنیت داخلی لبنان در ماه های اخیر شکار گرانبهایی را صید کرد اما اعتراف های او را مخفی نگه داشت تا از بروز ترس و وحشت بین شهروندان لبنانی به ویژه مناطق هدف جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، «م. الغرزاوی» که اطلاعاتش او را به بانکی از اطلاعات با ارزش تبدیل کرده فاش کرده که برای عملیات تروریستی از نمونه های صهیونیستی که آن را «پیام مرگ» می نامیدند کپی برداری می کردند.

وی همچنین اعتراف کرده ماموریت داشته است نقشه هایی را برای انفجارهای تروریستی و عملیات انتحاری در ماه رمضان در مناطقی از ضاحیه جنوبی و داخل بیروت و علیه سفارتخانه های غربی و مراکز وابسته به اداره کل امنیت عمومی لبنان آماده و اجرا کند.

الغرزاوی همچنین فاش کرده با یک افسر رابط در داعش به نام «ابوولید» آشنا شده که کار تحریک باندهای خفته انتحاری وابسته به داعش را بر عهده داشته است.

وی در بمباران مقرش توسط جنگنده های آمریکایی در الرقه کشته و همین مسئله باعث شد ارتباط او و داعش قطع و در اجرای عملیات تروریستی وقفه حاصل شود.

به گفته این تروریست، ابوولید احتمالادر آموزش عناصر داعش در حمله های فرانسه نیز نقش داشته است.

الغرزاوی این را هم گفته که در شیوه «پیام مرگ» که یک شیوه صهیونیستی است افراد باند تروریستی، پیام مرگ را از یکدیگر دریافت می کنند بدون اینکه با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و همدیگر را بشناسند. براساس این شیوه یکی از عناصر پیام مرگ را در نقطه ای دورافتاده قرار می دهد و دیگری آن را برمی دارد و...

ابوولید از الغرزاوی خواسته بود دامنه بانک اهداف خود را به نقاط دیگری در بیروت پایتخت لبنان گسترش دهد. گفتنی است، دستگیری چنین مهره هایی تاکنون کمک های فراوانی به کشورها برای جلوگیری از حملات تروریستی کرده است.