آرشیو شنبه ۵ تیر ۱۳۹۵، شماره ۳۵۶۰
صفحه آخر
۱۶
مرور

درختان قطع شده زنده بودند

24 خرداد: در شبکه های مجازی عکس و خبری درباره قطع 7 اصله درخت چنار قدیمی در خیابان ولیعصر در محدوده پایین تر از چهارراه ولیعصر هم خوان شد و به فاصله کوتاهی اعتراض کاربران و فعالان محیط زیست را ایجاد کرد.

29 خرداد: شهردار منطقه یازده درباره قطع درختان این منطقه توضیح داد: «با توجه به آفت برخی از درختان و به دلیل اینکه ممکن بود سقوط درختان جان همشهریان تهرانی را تهدید کند، نسبت به قطع این درختان اقدام شد. این درختان حدود 4سال پیش خشک شده بودند و بعد از آنکه روال قانونی طی شد، نسبت به قطع آنها اقدام شد». شهردار منطقه یازده تاکید کرد که قطع درختان با آگاهی و دستور کمیسیون ماده 7 شورای شهر، اتفاق افتاده است.

و امروز

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران می گوید که درختان قطع شده ولیعصر زنده بودند. محمد حقانی در بازدیدی از خیابان ولیعصر این خبر را داد و گفت: «پیاده راه سازی خیابان ولیعصر سبب شده جدول های بتنی در حلق درختان باشند و با کف سازی بستر جوی نیز مانع از رسیدن آب به درختان شدند. این درختان در ظاهر خشک بودند و شاید حتی اگر من نیز بودم دستور قطع آن را می دادم اما بررسی ها نشان داد که این درخت ها هنوز امید به زندگی داشتند و در طوقه خود هنوز زنده بودند و حالاهمان افرادی که در کمیسیون ماده 7 دستور قطع دادند باید پاسخگوی این مساله باشند».