آرشیو سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۷۸
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

اخراج دومین تفنگدار آمریکایی بازداشت شده در آب های ایران

نیروی دریایی آمریکا یکی دیگر از افسران خود را در ارتباط با بازداشت موقت 10 تفنگدار آمریکایی در آب های ایران اخراج کرد. این دومین فرمانده نیروی دریایی آمریکاست که در این ارتباط از کار خود برکنار می شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیروی دریایی آمریکا در بیانیه ای که علت اخراج کاپیتان کایل موسز را ناتوانی در انجام وظایف و فرماندهی درست اعلام کرد.

دی ماه سال گذشته نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 10 ملوان آمریکایی را که به اشتباه وارد آب های خلیج فارس شده بودند بازداشت کرد.

کوین دونیگان، یک مقام ارشد نیروی دریایی آمریکا درباره اخراج کاپیتان موسز به آسوشیتدپرس گفت: «بر پایه تحقیقات اولیه تنها قرار بود کاپیتان رتبه اداری اش کاهش یابد، اما پس از انجام تحقیقات فراوان و اطلاعات زیادی که به دست آوردیم به این نتیجه رسیدیم که کاپیتان موسز مستحق مجازات جدی تری است.»

نیروی دریایی آمریکا قرار است هفته آینده در مورد هفت ملوان دیگری که در جریان دستگیری حضور داشتند نیز تصمیم گیری کند.

همچنین قرار است در مورد اریک راش، فرمانده اجرایی اسکادران نیروی دریایی آمریکا در زمان بازداشت ملوانان در ایران نیز تصمیم جدی اتخاذ شود.

پیش از این فرمانده تفنگداران آمریکایی بازداشت شده در خلیج فارس اخراج شده بود.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد این فرمانده را از سمتش عزل کرده و در پست دیگری به خدمت گمارده است. با این حال در بیانیه اخیر نیروی دریایی آمریکا عنوان شده که این نیرو اعتماد خود را به این فرمانده نیز به طور کامل از دست داده است.