آرشیو سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۷۸
اخبار کشور
۱۰

تشییع پیکر های مطهر شهیدان مدافع حرم در شهریار و دماوند

پیکرهای مطهر شهیدان مدافع حرم بر روی دستان مردم شهرستان های شهریار و دماوند تشییع شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، پیکر مطهر شهید عباس آبیاری از مدافعان حرم حضرت زینب(س) ظهر دیروز بر روی دستان مردم شهیدپرور شهرستان شهریار تشییع شد.

مراسم تشییع این شهید با حضور بی نظیر و پرشور خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم شهرستان شهریار از میدان امام خمینی(ره) این شهر به سمت گلزار شهدای عباس آباد برگزار و به خاک سپرده شد. شهید عباس آبیاری در سال 1370 متولد شد، این شهید از بسیجیان شهرستان شهریار در رشته رزمی هاپکیدو دارای عناوین قهرمانی بود. وی سال گذشته برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) عازم سوریه شد و در تاریخ 21 دی ماه همان سال به عنوان چهارمین شهید مدافع حرم از شهرستان شهریار به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید آبیاری به دلیل آتش شدید تروریست های تکفیری در منطقه عملیاتی باقی مانده بود که پس از پنج ماه به کشور بازگشت و بعد از آزمایش DNA تعیین هویت شد. همچنین پیکر مطهر شهید «غلام حضرت حسینی» پانزدهمین شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) شهرستان دماوند، بر روی دستان مردم روزه دار این شهرستان دیروز در شهر آبسرد تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند پیکر مطهر شهید «غلام حضرت حسینی»، جوان 21 ساله افغانستانی که در مبارزه با گروهک های تروریستی در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد، از مقابل مسجد ولی عصر(عج) آبسرد با حضور خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند و دیگر مسئولان، پاسداران، روحانیان و اقشار مختلف مردم تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.