آرشیو سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۷۸
حوادث - اخبار کشور
۱۱

سرتیپ مومنی: در3 ماه نخست امسال

کشف مواد مخدر در کشور 20 درصد افزایش یافت

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از افزایش حدود 20 درصدی کشف انواع مواد مخدر در کشور در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرتیپ اسکندر مومنی در جمع خبرنگاران در یاسوج بدون اشاره به میزان کشف مواد مخدر در کشور افزود: سال گذشته نیز میزان کشف مواد مخدر در کشور حدود 10 درصد نسبت به سال 93 افزایش داشت.

وی تصریح کرد: این در حالی است که میزان تلفات و شهدای نیروی انتظامی در این راستا نیز کاهش چشمگیری داشته است.

وی افزود: رویکرد اصلی نیروی انتظامی در زمینه مبارزه با سوءمصرف مواد مخدر با همکاری سایر نهادها از جمله وزارت کشور پیشگیری و مردمی کردن این مهم است.

مومنی، جمهوری اسلامی را به رغم ناامنی های شدید در محیط پیرامونی و کشورهای منطقه، کشوری امن از نقطه صفرمرزی تا عمق شهرها و حتی دورترین نقطه روستایی دانست.

جانشین فرمانده ناجا ابراز داشت: یکی از راهبردهای اساسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در سال 95 مبارزه جدی و قاطع با پدیده قاچاق کالاو ارز برای کمک به امر تولید، اشتغال و سرمایه گذاری است.

وی با اشاره به راه اندازی قرارگاه مبارزه با قاچاق کالاو ارز در نیروی انتظامی، گفت: مسدود کردن بسترهای بروز قاچاق و شناسایی شبکه های کلان در راستای قاچاق کالااصلی ترین و مهم ترین شاخص در امر مبارزه با این پدیده است و تمرکز و هدف اصلی در این راستا بر روی کالاهای عمده و تاثیرگذار در امور تولید و سرمایه گذاری داخلی خواهد بود.

مومنی اظهار کرد: آمارها در سه ماهه نخست امسال و نیز سال 94 حکایت از کاهش میزان سرقت به ویژه سرقت های کلان در سطح کشور دارد.

وی گفت: این نیرو برای تامین امنیت شبهای قدر، روز قدس و نیز تعطیلات عید سعید فطر طرح ویژه انتظامی و ترافیکی پیش بینی کرده است. در این آیین سرهنگ مهدی انصاری به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات سرتیپ غلام عباس غلامزاده نیز تجلیل شد.غلامزاده هفته پیش با حضور سردار حسین اشتری فرمانده ناجا به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری معرفی شد.