آرشیو سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۷۸
حوادث - اخبار کشور
۱۱

اخبار کوتاه اجتماعی

جمع آوری جهیزیه برای 75هزار نوعروس

مدیرطرح آینه شمعدون به مهر گفت: این طرح با هدف جمع آوری جهیزیه برای 75 هزار نوعروس تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت و مردم می توانند مبلغ و مروج طرح تامین جهیزیه باشند.

خیرین می توانند تا پایان ماه مبارک رمضان با شماره گیری #767* یا از طریق مراجعه به سایت http://www.ayneshamdoon.ir/، کمک های خود را واریز کنند. این شماره به حساب های کمیته امداد مرتبط است.

خرید اینترنتی کتاب درسی کلاس اولی ها از امروز

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: دانش آموزان کلاس اول پس از ثبت نام در مدرسه، می توانند از امروز تا 12 شهریور نسبت به ثبت سفارش کتاب های درسی خود به صورت اینترنتی از طریق نشانی www.irtextbook.com اقدام کنند.

حسین طلایی زواره به تسنیم گفت: دانش آموزان پایه دوم تا ششم ابتدایی که سفارش خود را ثبت کرده اند برای ویرایش و اعمال اصلاحات باید از تاریخ 20 تیر به سامانه مراجعه کنند.

مراقب رنگ تیره زولبیا و بامیه باشید

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: به مصرف کنندگان پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از امراض احتمالی به هنگام خرید زولبیا و بامیه به رنگ آن توجه کنند چرا که هر چه زولبیا و بامیه تیره تر و سوخته تر باشد نشانه مرغوبیت آن نیست بلکه بیانگر آن است که در روغن بیشتر جوشیده و حرارت بیشتری دیده، در نتیجه حاوی مواد سمی بیشتری است.

سهیل اسکندری به مهر گفت: استفاده از رنگ های غیرمتعارف یا زعفران تقلبی نیز باعث ایجاد رنگ های تیره و غیرمتعارف (قرمز) در زولبیا و بامیه می شود.

حضور دانش آموزان در مدارس برای فعالیت های ورزشی تابستانه

مدیر کل تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: کانون های ورزشی درون مدرسه ای در فصل تابستان برای استفاده دانش آموزان باز هستند.

حسین بابویی به فارس گفت: مدارسی که فضا و امکانات کافی و لازم برای فعالیت های ورزشی دانش آموزان را دارند در طی تابستان با استفاده از مربی و امکانات در اختیار دانش آموزان قرار می گیرند.