آرشیو سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۷۸
صفحه آخر
۱۲

زندان هم مانع از افطاری دادن شیخ زکزاکی به همسایگان نشد

رهبر مظلوم شیعیان نیجریه با وجود زندانی بودن امسال هم سنت حسنه افطاری دادن به همسایگان را انجام می دهد.

سرویس خارجی - مکتب رهبر ساز تشیع، هراسی سخت در دل وهابیت انداخته است. رهبران برجسته ای مانند سید حسن نصرالله، آیت الله نمر، شیخ زکزاکی، عبدالملک الحوثی و شیخ عیسی قاسم دست پرورده همین مکتب هستند. آل سعود اما به عنوان پرچمدار وهابیت، آیت الله نمر رهبر شیعیان عربستان را اعدام کرد و اکنون شیخ عیسی قاسم در بحرین و شیخ زکزاکی در نیجریه را به بند کشیده است. اما حبس و زندان و حتی شهادت نمی تواند دست پروردگان مکتب والای شیعه و پیروان آنها را از انجام وظایف دینی خود باز بدارد. یکی از کارهای همیشگی «شیخ زکزاکی» اطعام همسایگان با هر مذهب و آیینی به ویژه در ماه مبارک رمضان بوده است. امسال نیز این مرد بزرگ با وجود گرفتاری در زندان در نیجریه، این سنت حسنه را فراموش نکرده است.

پس از اتفاقات تلخ سال گذشته که به شهادت بسیاری از مسلمانان نیجریه و زندانی شدن «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه انجامید، مسجل شد که برخی از همسایگان شیخ که بسیاری از آنها وهابی بوده اند از جاسوس های رژیم نیجریه هستند، با این حال شیخ «زکزاکی» امسال نیز در ابتدای ماه مبارک رمضان از درون زندان دستور اطعام و افطار همسایگان در ماه مبارک رمضان «به هر شکل ممکن» را صادر کردند که این کار با نظارت و مدیریت خواهر بزرگوار ایشان صورت می گیرد. البته این اقدام شیخ که از سیره اهل بیت (ع) نشات می گیرد برای برخی وهابیون محل، بسیار سنگین آمده و آنان با حمله به خانه های مردم و برداشتن بسته های غذا با اتهام اینکه این ها مسموم هستند! غذاها را به خیابان ها ریخته و بار دیگر رذالت خود را به رخ کشیدند.

وهابی های دست پرورده آل سعود همچنین در چند نوبت به خانه خواهر «شیخ زکزاکی» حمله برده و آنجا را به آتش کشیدند تا جایی که وی مجبور به ترک و جابجایی منزل خود شده است. نیروهای ارتش نیجریه یکشنبه (22 آذر 94) بود که با حمله خونین به منزل شیخ «ابراهیم زکزاکی» در شهر زاریا در ایالت شمالی کادونا پس از به شهادت رساندن تعداد زیادی از شیعیان وی را دستگیر کردند.