آرشیو سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۷
سیاسی
۲
یادداشت

رسالت سنگین مجلس برای برخورد با حقوق های نجومی

دکتر شکور پورحسین ( نماینده مجلس)

ماجرای فیش های حقوقی غیرمتعارف که این روزها به بحث داغ روز تبدیل شده است موضوعی است که باید به طور جدی دنبال شود تا ضمن موشکافی تمام ابعاد آن و برخورد با متخلفان، از مخدوش شدن اعتماد عمومی جلوگیری شود.

برخورد اصولی در این زمینه، نیازمند قانونی جامع و مانع و البته نظارت جدی بر اجرای قانون است.

ما قانون مدیریت خدمات کشوری و نظام هماهنگ پرداخت را داریم اما در بحث حقوق، بخشی از موضوع به اصل حقوق برمی گردد، اما بخش های دیگری از جمله مزایا، اضافه کاری، حق جلسات و بسیاری موضوعات دیگر مطرح است که همگی باید در نظر گرفته شوند.

اصل عدم تبعیض، زیربنای تمام اصول حقوقی است و بر همین اساس همه دستگاه ها مسئولند شرایطی را فراهم کنند که اختلافات فاحش میان دریافتی کارکنان از بین برود.

در این زمینه، مجلس شورای اسلامی به جهت حق تحقیق و تفحص که در تمام امور از آن برخوردار است رسالت سنگینی دارد و باید کارگروهی تشکیل دهد و از تمام قوا در بحث حقوق ها تحقیق و تفحص کند.

نمایندگان همچنین می توانند بر اساس آن رسالتی که قانون اساسی برای مجلس در نظر گرفته و وظیفه ای که بر عهده دارند به طور جدی در این قضیه وارد شوند و با نظارت جدی از بروز مجدد اتفاقات اینچنینی جلوگیری کنند. همچنین اشکالات قانون نظام هماهنگ پرداخت باید مرتفع شود و قانون جامع و متحدی برای یکسان سازی حقوق و دستمزدها در مجلس تصویب شود. به اعتقاد من در ماجرای فیش های حقوقی، گوشه ای از تخلفات احتمالی، فاش شده است و باید تمام ارگان ها برای مشخص شدن ابعاد ماجرا تلاش کنند.

صاحب امتیاز: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
مدیر مسئول: مهدی گیوه کی
تلفن روزنامه: ۰۲۱-۲۳۰۰۴۰۰۰
روزنامه‌های عضو