آرشیو سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۷
جامعه
۱۷

رشته های مرتبط با سلامت به وزارت بهداشت رسید

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت از انتقال 24 رشته مرتبط با سلامت از وزارت علوم به وزارت بهداشت تا سال 96 خبر داد.

دکتر حمید اکبری در گفت وگو با ایسنا افزود: آموزش دانش آموختگان گروه پزشکی که در جامعه خدمات ارائه می کنند، بسیار موضوع مهم و حیاتی است؛ زیرا مستقیما با سلامت مردم سرکار دارند. بنابراین اگر این دانش آموختگان درست و در حوزه لازم آموزش نبینند، این امر می تواند مشکلات بسیاری را در جامعه ایجاد کند. به این منظور تمامی رشته های مرتبط با سلامت که در وزارت علوم ارائه می شد و مورد بحث دو وزارتخانه بود، براساس تصمیم مسئولان دو وزارتخانه به وزارت بهداشت منتقل شد.

اکبری یادآور شد: رشته هایی نظیر روان شناسی بالینی، روان شناسی سلامت، روان شناسی خانواده، علوم ورزشی، ورزش درمانی، خدمات سلامت، بهورزی، دارویاری، تغذیه ورزش، مراقبت از زنان، مشاوره ژنتیک، ماساژدرمانی، بهداشت روان، مراقب طبی سالمندی و مشاوره ورزشی از جمله رشته هایی است که امکانات لازم از جمله بیمارستان و دسترسی به بیمار برای آموزش در وزارت علوم وجود ندارد. وی تاکید کرد: طبق دستور ریاست جمهوری، تمامی رشته های مرتبط با سلامت که تاکنون در دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم ارائه می شد، در همه مقاطع از کاردانی تا دکترای تخصصی به وزارت بهداشت منتقل شد.

اکبری تاکید کرد: لازم است این درخواست در شورای انقلاب فرهنگی نیز مورد بحث و تصمیم گیری قرار بگیرد. وی با تاکید بر این که برنامه درسی رشته های منتقل شده از وزارت علوم به وزارت بهداشت تغییر نخواهد کرد، گفت: دانشجویانی که در این رشته ها تحصیل می کنند، به همان روال قبلی به تحصیل خود ادامه خواهند داد و این قانون تنها شامل ورودی های جدید این رشته ها خواهد شد.