آرشیو چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۶۱۹
دیپلماسی
۷

کوتاه دیپلماسی

دیدار شمخانی با وزیر دفاع روسیه

ایرنا: علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی روز دوشنبه در مسکو با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه درباره مسائل مختلف ازجمله همکاری های تهران و مسکو، اوضاع منطقه ای و سوریه مذاکره کرد. هماهنگ کننده همکاری های سیاسی، امنیتی و دفاعی روسیه و ایران در باره سوریه در دیدار با شویگو تحولات چند ماه گذشته و همچنین هماهنگی های دوجانبه برای حل سیاسی بحران این کشور را بررسی کرد. آنها ماه گذشته نیز در جریان نشست سه جانبه وزیران دفاع ایران، روسیه و سوریه برای بررسی راهکارهای مبارزه با تروریسم در این کشور، با یکدیگر مذاکره کرده بودند.

پرداخت های کلان مالی اروپا به ایران از طریق یک بانک هلندی

ایلنا: برت کوندرس، وزیر امور خارجه هلند در گفت وگویی با اشاره به نقش هلند در تسهیل روابط بانکی بین اروپا و ایران گفت: یکی از کارهایی که درباره توافق با ایران حائز اهمیت است، این است که مطمئن باشیم سرمایه و پول نقد وارد مورد نیاز وارد ایران می شود ازاین رو هلند به ایفای نقش سازنده خود دراین باره ادامه می دهد. وزیر امور خارجه هلند درباره اینکه آیا بانک خاصی در هلند قرار است جایگزین بانک های عمده اروپایی که قادر به پرداخت های کلان نیستند، باشد، گفت: در حقیقت در نشست دوجانبه با وزیر امور خارجه ایران در همین رابطه بحث هایی صورت گرفته است. گفتنی است او با تاکید بر اینکه روند انتخاب بانک جایگزین در هلند تسهیل شده است، از بردن نام بانک طرف حساب ایران خودداری کرد و گفت: هنوز نمی تواند نام بانک را بگوید.

مشکل حکومت بحرین از نگاه امیرعبداللهیان

فارس: حسین امیرعبداللهیان، سفیر اسبق ایران در منامه با اشاره به شکاف عظیم بین حکومت و مردم بحرین به دلیل رویکرد نظامی و امنیتی آل خلیفه، گفت: مشکل اساسی حکومت بحرین این است که زیر سلطه عربستان سعودی است. او افزود: آل خلیفه با اتخاذ رویکرد نظامی و امنیتی علیه اکثریت مردم کشورش، شکاف عظیمی را بین حکومت و مردم ایجاد کرده است.