آرشیو شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵، شماره ۶۲۵۱
سیاسی
۲

خبر

خطیب نماز جمعه تهران: اجازه نمی دهیم آرمان فلسطین در حاشیه قرار بگیرد

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه ما مسلمانان یک امتیم و نمی توانیم درد و آوارگی مردم فلسطین را احساس نکنیم، گفت: راهپیمایی روز قدس یعنی اینکه اگر از دست ما کار اجرایی ساخته نیست اما اجازه نمی دهیم فلسطین فراموش شود. به گزارش ایسنا، سیداحمد خاتمی در نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه ما اجازه نمی دهیم مساله فلسطین از یک مساله اسلامی به یک مساله عربی تبدیل شود و آرمان فلسطین در حاشیه قرار بگیرد، اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس یک فریضه سیاسی و گام هایی دشمن ستیز است. وی با اشاره به هفته قوه قضائیه، این قوه را بسیار تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: ضامن اجرای دو قوه دیگر کشور هم همین قوه قضائیه است. اگر قوه مقننه تقنین کند و قوه مجریه ابلاغ کند اما قوه قضائیه ضامن اجرا نباشد ، اقدامات آن دو قوه دیگر هم بی اثر است.

خاتمی با تاکید بر اینکه عزل چند مدیر جواب نمی دهد، خاطرنشان کرد: باید منافذ ورودی این حقوق ها بسته شود و دولت و مجلس در این زمینه باید همکاری داشته باشند. البته مسئولان عزم خود را جزم کرده اند و مقابله با این حقوق بگیران آغاز شده که باید گزارش عملکرد آن به مردم داده شود. هم باید عاملان آن تعقیب شوند و هم واسطه هایی که موجب شده اند این افراد در این پست ها قرار بگیرند.

سردار سلامی: یکصد هزار موشک در فلسطین و لبنان آماده پرواز است

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه به مناسبت روز قدس در خطبه های پیش از نماز جمعه، با بیان اینکه هر نقطه ای علیه نظام ما باشد بدون ملاحظه ویران خواهیم کرد، اظهار کرد: اگر رژیم صهیونیستی دست به خطا زند، تمام این سرزمین تحت اشغال مسلمانان مجاهد درخواهد آمد و این واقعیت جدیدی است که در جهان اسلام شکل گرفته است. وی با اشاره به اینکه بیش از یکصد هزار موشک آماده پرواز در فلسطین و لبنان وجود دارد، گفت: این موشک ها آماده هستند تا با یک دستور، رژیم صهیونیستی را از نقشه جهان محو کنند. همچنین در تمام سرزمین های تحت اشغال ده ها هزار موشک با دقت ها و بردهای وسیع و مختلف کاشته شده اند و فقط منتظر دستور هستند.