آرشیو شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵، شماره ۶۲۵۱
سیاسی
۳

هاشمی: مطمئن باشید اوضاع درست می شود

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: باید کمی صبر کنیم تا نتیجه انتخاب مردم را در مجلس ببینیم. به گزارش ایسنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با جمعی از شعرا، نویسندگان، هنرمندان، مدیران عامل خبرگزاری ها و مدیران مسئول روزنامه ها، آگاهی مردم را بزرگ ترین دستاورد خواند و گفت: مطمئن باشید دیگر به آسانی نمی توانند با ظاهرسازی ها به این دستاورد مهم مردم دستبرد بزنند. وی درخصوص گلایه یکی از حاضران برای ترکیب کمیسیون های مجلس، با بیان اینکه «بعضی ها از سال ها قبل در مجلس بودند و از جزئیات کارها و لابی ها خبر دارند»، گفت: مطمئن باشید اوضاع بتدریج درست می شود و اگر می خواهید میزان موفقیت منتخبان خود را در مجلس بسنجید، فضای امروز را با گذشته مقایسه کنید که چگونه هر روز با سخنان بی پایه خود بمبی در آرامش روحی مردم منفجر می کردند.

هاشمی با بیان اینکه «کسانی که رای نیاورده اند، خوب می دانند که علت چیست»، افزود: وقتی به رای مردم فکر می کنند در دل خاضع می شوند، حتی اگر بر زبان نیاورند و اگر به قدرت رای مردم ایمان بیاورند، یکی از دستاوردهای این انتخابات است. وی افزود: مگر مردم چه می خواهند؟ می خواهند هر کس که قدرت دارد و امکانات کشور در دستش است بداند که مردم پایه اصلی نظام هستند.

وی گسترش فضای مجازی در همه کشور را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: اطلاع رسانی تا روستاهای کوچک رفته و دیگر کسی نمی تواند واقعیت ها را از مردم پنهان کند یا به آنان دروغ بگوید. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به گلایه یکی از حاضران از اوضاع فرهنگی کشور، گفت: درست است که اوضاع فرهنگی کشور مطلوب نیست اما باید توجه کنید که بیشترین امکانات فرهنگی مانند صدا و سیما، ائمه جمعه، سازمان های متعدد مدعی فرهنگ در تمام سال های پس از پیروزی انقلاب در دست کدام جریان بود.

وی با بیان اینکه همه دولت های پس از پیروزی انقلاب به جز دولت های نهم و دهم برای مسائل فرهنگی تلاش می کردند، گفت: حقیقتا دولت دهم به اخلاق آسیب زد و خدا آنها را هدایت کند که این کارها را در کشور امام زمان(عج) تکرار نکنند که دعای فرجش را هر روز می خواندند.