آرشیو شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۸۱
شهرستان ها
۶

رودخانه های مازندران در معرض انواع آلودگی

رودخانه های مازندران در معرض آلودگی انواع فاضلاب های شهری، کارخانجات، واحدهای صنعتی، بیمارستان ها، زباله ها و پساب های کشاورزی قرار دارد.

ساری- خبرنگار کیهان: مدیر دفتر فنی و خدمات مهندسی آبفا شهری مازندران گفت: استان مازندران به عنوان یکی از پربارترین مناطق کشور در سال های اخیر استفاده مناسبی از منابع آبی خود به عمل نیاورد، به طوری که در بخش آب شرب و کشاورزی عمدتا از منابع زیرزمینی استفاده شده که این امر منجر به کاهش آبهای زیرزمینی و هدر رفت آب های سطحی شده است.

علی آبادیان با تاکید بر فرهنگ حفظ و نگهداری از مواهب طبیعی از جمله رودخانه ها توسط ساکنین اطراف رودخانه ها گفت: کنترل میزان آب رودخانه ها با استفاده از سدها، بندها و آبگیرها موجب حفاظت کمی این منابع در مقابل سیل و ورود آن به آبهای شور دریا است.

وی تصریح کرد: با استفاده از تمهیدات حفاظتی مانند جلوگیری از ورود فاضلاب خانگی، بیمارستانی و صنعتی به رودخانه ها، جلوگیری از ریختن زباله و مواد زائد جامد در حاشیه رودخانه ها و کنترل ورود مواد آلاینده، پاکی رودخانه ها تضمین خواهد شد.

مدیر دفتر فنی و خدمات مهندسی آبفا شهری مازندران، بیان داشت: آلودگی رودخانه ها علاوه بر تاثیر منفی بر تامین آب در بخشهای مختلف موجب شیوع بیماری های واگیر، کاهش سطح بهداشت عمومی و تحمیل هزینه های درمانی، اثرات سوء اقتصادی، تخریب محیط زیست و اثرات منفی در صنعت توریسم می شود.