آرشیو پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۹
اقتصاد
۴

گشت های ویژه برای مبارزه با طلای قاچاق

رئیس اتحادیه طلاو جواهر از برقراری گشت های ویژه برای مبارزه با طلای قاچاق خبر داد.

محمد کشتی آرای در گفت وگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: متاسفانه پدیده قاچاق در کشور همه گیر شده و اتحادیه با کمک وزرات صنعت و ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز گشت های ویژه ای برای مبارزه با قاچاق طلابرنامه ریزی کرده است.

رئیس اتحادیه طلاو جواهر افزود: در صورت مشاهده، طلای قاچاق از واحد صنفی جمع آوری می شود و واحد صنفی هم جریمه خواهد شد. وی ادامه داد: هم اکنون در کشور ما میزان مصرف طلااز تولید آن بیشتر است و این مساله سبب قاچاق طلاشده است.

کشتی آرای گفت: باید تولیدات خود را در زمینه طلاافزایش دهیم تا بتوانیم جلوی قاچاق این کالارا بگیریم.

وی درباره میزان 844 میلیون دلاری قاچاق طلاافزود: این میزان از نظر مبلغ عظیم است و از نظر فیزیکی کم بوده که توانسته است وارد کشور شود.

وی تصریح کرد: آمار اعلام شده حتما براساس مستندات بوده است و میزان دقیق قاچاق را نمی توانیم برآورد کنیم.

رئیس اتحادیه طلاو جواهر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را مهم ترین دلیل افزایش قیمت طلاطی روزهای اخیر دانست و گفت: بعد از اعلام این خبر، بسیاری از بازارهای مالی دچار نوسان شد که این مساله به دلیل افزایش قیمت دلار در بازارهای جهانی بود.

وی ادامه داد: در مرحله اول قیمت طلاافزایش 8درصدی را نشان داد و بعد از اندکی نوسان با افزایش 50دلاری ثابت ماند.

کشتی آرای با بیان این که قیمت ها در بازارهای داخلی نیز هیجانی افزایش پیدا کرد، افزود: قیمت سکه تا یک میلیون و 80 هزار تومان نیز طی چند روز اخیر بالارفت، اما بعد از اندکی کاهش روی رقم یک میلیون و

70 هزار تومان باقی ماند. وی خاطرنشان کرد: در روزهای آینده قیمت ها ثابت می ماند تا نرخ بهره و شاخص ها در آمریکا اعلام شود.