آرشیو پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۹
ورزش
۱۲

از خداداد و شاهرودی تا بختیاری زاده و کاویانپور

ستاره هایی که در ترکیه خاموش شدند

رامین رضاییان و مهدی طارمی سرانجام به تیمی از ترکیه پیوستند تا خودشان را در مسیری تازه از زندگی قرار بدهند. سرنوشتی که پیش از آنها بازیکنانی مثل خاکپور، شاهرودی، سهراب بختیاری زاده و خیلی های دیگر تجربه کردند که البته همه آنها ناکام بودند و دست از پا درازتر برگشتند! نگاهی داریم به سرنوشت بازیکنان ایرانی که پیش از این به ترکیه رفته اند. آیا طارمی و رضاییان سرنوشت مشابه خواهند داشت؟

محمد خاکپور

او جزو نخستین ایرانی هایی بود که بازی در لیگ ترکیه را تجربه کرد.تقریبا 21 سال پیش خاکپور به عضویت تیم وان اسپور درآمد، اما به چند ماه نرسیده به ایران برگشت و از حضور در لیگ ترکیه ابراز تاسف کرد.

رضا شاهرودی

شاهرودی هنوز هم از حضورش در لیگ ترکیه بد می گوید.در تیم آلتای اسپور آن قدر اذیت شد که به قول خودش دو سال از زندگی فوتبالی اش را از دست داد. شاهرودی که پس از چند ماه از ثبت قرارداد به ایران برگشت چون نمی توانست از این تیم رضایتنامه بگیرد تا دو سال اجازه بازی کردن نداشت.ترک ها نه تنها پول این بازیکن را ندادند، بلکه مبلغی را هم به عنوان پول رضایتنامه دریافت کردند.

سهراب بختیاری زاده و محمد مومنی

16 سال قبل سهراب بختیاری زاده و محمد مومنی به تیم ارزروم اسپور پیوستند. در این تیم سهراب فیکس بازی می کرد اما باشگاه پولی به آنها نمی داد. کار به جایی کشیده شد که آنها یکی از خودرو های باشگاه را برداشتند و در مرز پارک کردند. سپس با اتوبوس وارد خاک ایران شدند تا هر وقت باشگاه با آنها تسویه کرد به ترکیه برگردند.

خداداد عزیزی

غزال تیزپای ایران هم بازی در لیگ ترکیه و تیم ترابوزان را تجربه کرده است، اما تجربه ای تلخ.او هم که به وسیله یکی از دلال ها راهی ترکیه شده بود در نهایت و برای جدایی مجبور شد 50 هزار دلار به آنها پرداخت کند.

حامد کاویانپور

کاویانپور که روزهای خوبی را در ایران تجربه کرده بود به تیمی از ترکیه پیوست به نام کایسری اسپور. روزهای تلخ حامد از بازی در همین تیم شروع شد. در ترکیه حاشیه های زیادی برای او پیش آمد که مهم ترین آنها مثبت شدن تست دوپینگش بود که خط قرمزی بود بر فوتبال بازیکنی که می توانست تا سال ها برای فوتبال ایران و تیم ملی بازی کند.