آرشیو شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۸۰
سیاسی
۲

بررسی «ترور بیولوژیک» در شورای عالی امنیت ملی

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال ترور بیولوژیک علی دادمان اظهار کرد: این موضوع باید بررسی شود و بنده دستور بررسی موضوع را ابلاغ کرده ام تا ابعاد آن مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش فارس، علی شمخانی در حاشیه مراسم ختم مرحوم علی دادمان در جمع خبرنگاران افزود: درباره افراد دیگری نیز چنین مطلبی مطرح شده است و از روز چهارشنبه، بررسی این موضوع، کلید زده شد. وی اظهار کرد: اگر اثبات شود چنین چیزی وجود دارد، باید دید عامل این کار کدام دولت است. طبیعتا ابعاد حقوقی فراوانی دارد که باید دنبال شود و در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار گیرد. دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین با اشاره به تشکیل هیات نظارت بر برجام گفت: موضوع جلسات این هیات چالش های برجام و مسائل پولی و بانکی و چالش های درون و برون برجام است.

شمخانی خاطرنشان کرد: جلسات این هیات تشکیل می شود و هفته گذشته نیز جلسه ای توسط این هیات برگزار شد و تاکنون چهار جلسه داشته ایم. دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین درباره سفر اخیرش به مسکو تصریح کرد: در این سفر درباره مسائل سیاسی، امنیتی و دفاعی سوریه بحث و بررسی شد و این سفر در ادامه سفر وزیر دفاع روسیه به تهران صورت گرفت.وی اضافه کرد: در سفر به مسکو اجلاس سه جانبه ای را شکل دادیم تا مسائل میدانی، سیاسی و امنیتی سوریه را از نزدیک مورد بررسی قرار دهیم.