آرشیو یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۶۲۲
سیاسی
۷

کوتاه دیپلماسی

کربی: ایرانیان به دنبال روابط بهتر با جهان هستند

ایلنا: جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: این واقعیت است که ایرانیان به دنبال روابط بهتر با جهان اند. آنها خواهان نگاه بیشتر به خارج از مرزهای شان هستند. جان کربی گفت: البته نمی توان گفت همه ایرانیان، اما نسل جوان و بخشی از رهبری خواهان روابط گسترده تر با جهان اند. از طرفی ما شاهد بودیم که در بسیاری از نقاط جهان زمانی که یک جامعه بسته، باز تر شده است، تاثیرات مثبتی نه تنها بر اقتصاد محلی، امنیت، ثبات و افزایش بسیج جمعیت خواهد گذاشت؛ بلکه موجب افزایش روابط سازنده با همسایگان آن کشور در منطقه نیز خواهد شد.

ایران و پاکستان مکمل هم هستند

ایرنا: طارق فاطمی، دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور سیاست خارجی، گفت: ایران همسایه بسیار مهم ماست و سفر سه ماه پیش حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، به پاکستان، سفری پردستاورد بود که در شرایط مهم بعد از لغو تحریم ها انجام شد. طارق فاطمی همچنین با اشاره به بندر چابهار ایران و بندر گوادر پاکستان، تاکید کرد که این دو هرگز رقیب هم محسوب نمی شوند؛ بلکه مکمل هم هستند و قرار است از طریق یک بزرگراه به هم متصل شوند. این دیپلمات عالی پاکستان تاکید کرد: اجرای خط لوله گاز ایران-پاکستان (آی پی)، در خط مقدم اولویت های پاکستان است..

رفتن شمخانی تکذیب شد

مهر: یک منبع آگاه جابه جایی علی شمخانی از دبیری شورای عالی امنیت ملی را تکذیب کرد. او گفت: برخی رسانه ها در اقدامی غیراخلاقی موضوع بلندمدت بودن به نتیجه رسیدن تحقیقات ترور بیولوژیک را به رفتن شمخانی از شورای عالی امنیت ملی ارتباط داده اند. این منبع آگاه تاکید کرد که ضروری است این خبرسازی اصلاح شود. علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در مصاحبه با خبرنگاران درباره احتمال مرگ علی دادمان فرزند شهید رحمان دادمان بر اثر حمله بیوتروریستی گفته بود: اگر تا پایان بررسی این موضوع در شورای عالی امنیت ملی حضور داشتم، حتما گزارش علت مرگ علی دادمان را به مردم می دهم.