آرشیو یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۸۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

گرامیداشت سالروز ورود کاروان امام رضا(ع) به نیشابور

مراسم گرامیداشت سالروز ورود کاروان حضرت امام رضا(ع) به نیشابور با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم در این شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، در این مراسم کاروان نمادین به یاد کاروان امام هشتم(ع) حرکت خود را از روستای فوشه شهرستان نیشابور آغاز کرد و با گذشتن از 9 منزلگاه، در مسیر میدان امام خمینی(ره) تا مسجد جامع نیشابور مورد استقبال مردم قرار گرفت.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در این مراسم گفت: امام هشتم(ع) در مسیر طولانی هجرت تاریخی خود از مدینه تا مرو از شهرهای مختلف عبور کردند و قدمگاه های مختلف در مسیر عبور آن حضرت ثبت شده، اما نیشابور توسط حضرت ثامن الحجج(ع) برای قرائت حدیث شریف سلسله الذهب انتخاب شد.

سیدجواد جعفری به جایگاه ویژه شهر نیشابور اشاره کرد و افزود: در عصر امام رضا(ع) نیشابور مهد علما و دانشمندان و فضلابود.

وی اظهار کرد: حضور باشکوه مردم این شهر در مراسم سالروز ورود کاروان حضرت امام رضا(ع) به نیشابور گویای اعتقاد و باور دینی، دانایی و آگاهی مردمان این دیار است که هرسال با شکوه هرچه تمام تر یاد و نام آن حضرت را پاس می دارند.

وی به جایگاه والای حدیث سلسله الذهب اشاره کرد و پیام اصلی حدیث سلسله الذهب را اطاعت از ولایت دانست.

فرماندار نیشابور نیز در این مراسم گفت: در سفر طولانی و پربرکت حضرت امام رضا(ع) از مدینه تا مرو، نیشابور تنها خطه و سرزمینی بود که این امام همام توقف معنادار داشتند و این مایه مباهات مردم این سرزمین است.

غلامحسین مظفری افزود: هنوز هم بعد از قرن ها و سال ها این مراسم نمادین در نیشابور به خاطر گرامیداشت این روز بزرگ برگزار می شود.

وی اظهار کرد: امام هشتم(ع) در توقفشان در نیشابور حدیث معروف سلسله الذهب را نقل کردند و راویان بسیار این حدیث را به نسل های بعد منتقل کردند.