آرشیو یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۶۲۲
حوادث
۱۳

پنج قاره

5 کشته و 20 زخمی در اثر تیراندازی در صربستان

مردی با حمله به رستورانی در دهکده ای در شمال صربستان و تیراندازی با اسلحه ای خودکار، پنج نفر را به قتل رساند و 20 نفر را مجروح کرد. در این حمله که ساعت 1:40 بامداد دیروز به وقت محلی در روستایی نزدیک به شهر ZRENJANIN در شمال صربستان صورت گرفت، مردی با یک اسلحه خودکار وارد رستورانی در این دهکده شد و حاضران را به گلوله بست. پلیس که متهم را دستگیر کرده، در بیانیه خود اعلام کرده است او قبل از این اقدام، ابتدا همسرش و سپس یک زن دیگر را به قتل رسانده است. طبق گزارش پلیس، تحقیق درباره انگیزه های این تیراندازی همچنان ادامه دارد.

11 کشته و 12 مفقود در سیل چین

11 نفر در پی بارش باران های سیل آسیا در چین و رانش زمین در استان «گویی جو» جانشان را از دست دادند. این تازه ترین مورد تلفات پس از سیل دو ماه اخیر در نقاط مختلف چین است که جان بیش از صد نفر را گرفته است. در جریان اتفاق رانش زمین در روز جمعه، 30 نفر زیر خاک و گل ولای گرفتار شدند که تاکنون به جز 11 کشته و هفت نفر که نجات یافته اند، از وضعیت دیگر حادثه دیدگان اطلاعی در دست نیست. وزارت امور مدنی چین اعلام کرد در چهار روز گذشته در اطراف رود «یانگ تسه» بر اثر سیل و رانش زمین، 34 نفر کشته شده اند. افزون بر تلفات سیل تابستانی اواسط ماه جاری میلادی؛ بر اثر توفان سهمگین و وزش بادهای شدید در استان «جیانگ سو» در جنوب شرق چین فقط در یک روز صد نفر جان باختند.

مرگ زن 117ساله بعد از دریافت گواهی تولد

زنی درست چند ساعت بعد از دریافت گواهی تولدش مرد. این زن مکزیکی در 117سالگی و درست بعد از چند ساعت از آنکه موفق به دریافت گواهی تولدش شد، درگذشت. «ترینیداد آلوارز لیره» که در سال 1898 به دنیا آمده بود بعد از آنکه تلاش چندماهه وی برای دریافت گواهی تولد برای اثبات سن واقعی اش به نتیجه رسید، جان سپرد. وی گواهی تولد را برای استفاده از مزایای کهولت سنش می خواست اما درست چند ساعت بعد از دریافت گواهی اثبات حقانیتش درگذشت. پزشکان مرگ «ترینیداد آلوارز لیره» را حمله قبلی اعلام کردند.