آرشیو یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۸۲
اخبار کشور
۱۰

ثبت الکترونیکی اطلاعات شرکت های تولیدی در سامانه جامع گمرکی

نسخه جدید بسته حمایت از تولید و صادرات گمرک در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، یکی از مهم ترین بندهای نسخه جدید بسته حمایتی گمرک، ثبت الکترونیکی اطلاعات شرکت های تولیدی در سامانه جامع گمرکی و ارائه خدمات هوشمند به تولیدکنندگان در سریع ترین زمان ممکن است. با توجه به راه اندازی کارشناسی مجازی (متمرکز) واردات از طریق سامانه جامع گمرکی، حدود 250شرکت تولیدی شناسایی و مقرر گردید اظهارنامه های مرتبط با شرکت های مذکور در مسیر سبز قرار گرفته و بلافاصله و بدون هرگونه کارشناسی به مرحله صندوق و پرداخت هزینه های مربوط هدایت شوند. پس از صدور پروانه الکترونیک محموله های مرتبط با اظهارنامه در درب خروج مورد بررسی اجمالی قرار گرفته و بدین ترتیب در حداقل زمان ممکن تشریفات گمرکی پایان می پذیرد. این لیست اولیه بوده و در صورت تمایل، هر یک از شرکت های تولیدی می توانند جهت بهره مندی از تسهیلات هوشمند سامانه جامع گمرکی مدارک و مستندات خود را به معاونت فنی و امور گمرکی ارائه نمایند تا پس از بررسی و تایید از تسهیلات سامانه جامع گمرکی بهره مند شوند.

همچنین براساس نسخه جدید بسته حمایت از تولید گمرک، مهلت سررسید ضمانت نامه های بانکی برای مواد اولیه، ماشین آلات خط تولید، قطعات منفصله(CKD) و قطعات مورد نیاز واحدهای تولیدی، انواع دارو، لوازم و تجهیزات پزشکی، ماشین آلات راهسازی، تجهیزات کارگاهی و معدنی افزایش یافته و تا اواسط بهمن ماه سال جاری تعیین شده است.

نگهداری بخشی از کالابه عنوان وثیقه حقوق ورودی کالای ترخیصی از دیگر تسهیلات گمرک به واحدهای تولیدی است و بر این اساس حداکثر مهلت استفاده از این تسهیلات برای مواد اولیه، ماشین آلات خط تولید، قطعات منفصله و قطعات یدکی مورد نیاز واحدهای تولیدی 6 ماه تعیین شده است.