آرشیو یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۸۲
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

اتحادیه عرب

عکاظ: «احمد ابوالغیط» دبیرکل جدید اتحادیه عرب امروز طی نشستی با مقامات دبیرخانه اتحادیه عرب و معاونانش رسما وظیفه دبیرکلی اتحادیه عرب را آغاز می کند. وی به صاحب مکتب دیپلماسی نرم معروف است و بر توافق اعراب اصرار دارد.

چین

سی سی تی وی: کشتی های نیروی دریایی چین و آمریکا در بزرگترین رزمایش مشترک دریایی جهان در آب های ایالت هاوایی آمریکا شرکت می کنند. در این رزمایش که قرار است پنج هفته به طول انجامد 26 کشور شرکت خواهند کرد. هدف اعلامی این رزمایش ترویج امنیت، حسن نیت و همکاری بین المللی عنوان شده است!

لبنان

النشره: نیروهای حزب الله روز گذشته به مواضع عناصر تروریستی جبهه النصره در ارتفاعات «عرسال» حمله و شمار زیادی از آنان را زخمی کردند. تروریست های تکفیری هفته گذشته منطقه «القاع» را هدف حملات انتحاری خود قرار داده و ده ها نفر را به شهادت رسانده یا مجروح کرده بودند. این تروریست ها از ارتفاعات عرسال وارد این منطقه شده اند.

استرالیا

گاردین: مردم استرالیا برای شرکت در انتخابات پارلمانی شامل مجلس عوام و سنا به پای صندوق های رای رفتند. قرار است در نتیجه این رای گیری نخست وزیر جدید استرالیا نیز انتخاب شود. نتایج نظرسنجی ها نشان داده که دولت ائتلافی راستگرا و جناح چپ حزب کارگر رقابت نزدیکی دارند.

الجزایر

بیروت پرس: ارتش الجزایر از کشته شدن بیش از 100 تروریست و بازداشت 111 نفر دیگر طی عملیات خود از نیمه اول سال جاری خبر داده است. ارتش می گوید در این مدت 248 مرکز و پناهگاه تروریست ها را منهدم کرده است. الجزایر به دلیل نزدیکی به لیبی طی ماه های گذشته شاهد فعالیت گروه های تروریستی بوده است.

آمریکا

هافینگتون پست: جان مک کین رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا هم اعلام کرده که سیاست های این کشور سبب ایجاد داعش در افغانستان شده است. تقریبا امروز همه متفق القولند که آمریکا عامل اصلی ایجاد داعش است.

یمن

سبا: جنگنده های سعودی روز جمعه نیز طی دو نوبت شهر «صرواح» در استان های مارب و تعز را بمباران کردند. عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از 6 فروردین 1394 تاکنون هزاران یمنی را شهید یا زخمی کرده است و این در حالی است که این جنایات در سایه سکوت و انفعال سازمان ملل در ماه مبارک رمضان نیز ادامه یافته است.