آرشیو دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۸۳
شهرستان ها
۷

چهارمحال و بختیاری کمترین زندانی را در کشور دارد

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: این استان از نظر تعداد زندانی نسبت به جمعیت کل استان، کمترین تعداد را در سطح کشور داراست.

«سیدعبدالله موسوی» افزود: بیشترین آمار زندانیان استان مربوط به زندانیان مالی است.

وی وضعیت نابسامان اقتصادی، پایین بودن اشتغال و همچنین ناکافی بودن درآمد را مهم ترین دلایل افزایش زندانیان جرائم مالی عنوان کرد و گفت: حمایت از این قشر از سوی خیران و افرادی که تمکن مالی دارند ضروری است.

مدیرکل زندان و اقدامات تامینی چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم گفت: هم اکنون 235 زندانی جرائم غیرعمد در زندان های بروجن، لردگان و شهرکرد با بیش از 172 میلیارد و 604 میلیون ریال بدهی مالی، تحمل حبس می کنند.

«سیدعبدالرحمن توفیقیان» افزود: بیشترین میزان بدهی زندانیان جرائم غیرعمد استان مربوط به بدهی مالی است. به گفته وی، هم اکنون 132 زندانی جرائم مالی با بدهی بیش از 110 میلیارد و 485 میلیون ریال در زندان های استان تحمل حبس می کنند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی استان افزود: هم اکنون 19 زندانی با بدهی بیش از 21 میلیارد و 686 میلیون ریال به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه و 84 زندانی نیز به دلیل عدم توانایی در پرداخت مهریه و نفقه در زندان های شهرکرد و بروجن به سر می برند و نیازمند کمک بیش از 40 میلیارد و 431 میلیون ریال کمک هستند.

وی گفت: این زندانیان علاوه بر بدهی نقدی هفت هزار و 672 عدد سکه و 100 مثقال طلابابت مهریه نیز بدهکارند.