آرشیو دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۸۳
شهرستان ها
۷

استاندار: 500 میلیون دلار برای توسعه شبکه های آبیاری تحت فشار ایلام اختصاص یافته استاندار

استاندار ایلام گفت: صندوق توسعه ملی 500 میلیون دلار را برای توسعه شبکه های آبیاری تحت فشار در استان ایلام در نظر گرفته است.

محمدرضا مروارید در نشست تبیین راهبردهای اقتصاد مقاومتی استان با انتقاد از سهم کم استان در وجود شرکت های دانش بنیان و واحدهای رشد و فناور ادامه داد: هر چه بتوانیم زمینه استقرار این مراکز را در ایلام فراهم کنیم، شرایط برای بالندگی و خلاقیت نخبگان و ارائه طرح های دارای توجیه اقتصادی میسر شده و ضمن تولید ثروت زمینه اشتغالزایی را برای بخش زیادی از دانش آموختگان دانشگاهی نیز فراهم خواهیم کرد.

استاندار ایلام بر لزوم بکارگیری ظرفیت های بومی و محلی استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب تاکید و افزود: باید طرح هایی که در کوتاه مدت بازدهی بیشتری داشته و تاثیر مستقیمی در اشتغالزایی دارند، در اولویت اجرا قرار گیرند.

استاندار ایلام با اشاره به وجود تعدادی واحد صنعتی و تولیدی نیمه فعال در استان یادآور شد: تفاهم نامه های متعددی تاکنون با بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان و بانک سینا به منظور سرمایه گذاری این مراکز در حوزه های زیرساختی و زیربنایی استان صورت گرفته که می توان از منابع و امکانات این نهادها برای اشتغالزایی و انجام کارهای تولیدی در استان بهره گرفت.