آرشیو سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۸۴
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

انتقاد مدیر کل هنرهای نمایشی از رانت خواهی برخی تئاتری ها

مدیرکل هنرهای نمایشی تصریح کرد: برخی از تئاتری ها به رغم دریافت مبالغ درشت حمایتی اما همیشه ناراضی هستند و دنبال امتیازخواهی هستند!

مهدی شفیعی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید براینکه تمام حمایت ها و میزان آنها در یک شورای تخصصی بررسی و تصمیم گیری می شود، درباره چرایی نارضایتی برخی کارگردان ها آن هم با وجود دریافت مبالغ درشت حمایتی گفت: دلیل برخی از نارضایتی ها این است که بعضی از هنرمندان هنوز با تغییر سازوکارهای اجرایی و حمایتی جدید سازگار نشده اند. مثلادر چند سال گذشته آثاری بوده اند که بالای 150 میلیون تومان به آنها پرداخت می شد و شب هایی با کمتر از 10 تماشاگر نمایش به صحنه می رفت، اما برایشان مهم نبود چون پول را گرفته و همه هم راضی بودند، اما باید پرسید که آیا آن پروسه خوب بود؟

وی با بیان اینکه متاسفانه گاهی پیش آمده که برخی گروه ها امتیازخواهی هایی هم داشته اند، به بعضی اتفاقات عجیبی که هر ازگاهی با حضور تئاتری ها در اتاقش رخ می دهد اشاره کرد و افزود: در پروسه ی فعلی داشتن تبلیغات و خالی نبودن سالن برای گروه ها مهم است، اما برخی غرهایی که مطرح می شود یک فرهنگ غلط است که در تئاتر وجود دارد، مثل همین که برخی دوستان به جای گفت وگو مسائل خود را رسانه ای می کنند و بعد به اینجا می آیند تا به زعم خود امتیازاتی بگیرند.