آرشیو شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۸۵
اقتصادی
۴

معاون شرکت بازرگانی دولتی: سهمیه شکر دولتی را 2 کارخانه در بازار آزاد فروختند

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: 2کارخانه از سهمیه شکر خود سوءاستفاده کرده و در بازار آزاد، آنرا فروختند.

حسن عباس معروفان در گفت وگو با فارس با تاکید بر اینکه شکر خام مورد نیاز کارخانه های تصفیه شکر وجود دارد، اما برخی از کارخانه ها از پذیرش آن سرباز می زنند افزود: دو کارخانه تصفیه شکر، شکر خامی را که از شرکت بازرگانی دولتی در 6 ماه گذشته تحویل گرفته نه تنها به ما تحویل نداده اند، بلکه در بازار آزاد به فروش رسانده اند.

معروفان گفت: شرکت بازرگانی دولتی از این دو کارخانه شکایت می کند و از این پس هم به این دو کارخانه شکر خام برای تصفیه نمی د هیم.

معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران در پاسخ به این سوال که برای تامین نیاز شکر خام کارخانه های تصفیه شکر چه کاری انجام شده است، تصریح کرد: دولت اجازه واردات شکر خام به کارخانه های تصفیه شکر را برای جلوگیری از دلالی نمی دهد و در حال واردات شکر خام برای عبور موقت آزاد است.

معروفان بیان داشت: همچنین شکر خام وارداتی توسط شرکت بازرگانی دولتی برای تصفیه در اختیار این کارخانه ها قرار داده می شود.

وی تصریح کرد: در 6 ماه گذشته 168 هزار تن شکر خام توسط شرکت بازرگانی دولتی برای تصفیه در اختیار کارخانه های تصفیه شکر قرار گرفته شده که متاسفانه کارخانه تصفیه شکر میبد هنوز بخشی از شکر خامی را که به آنها برای تصفیه تحویل داده شده به ما باز نگردانده است.

معروفان گفت: شکر خام کارخانه های تصفیه شکر تامین است و در حال حاضر شرکت بازرگانی دولتی آماده تحویل 50 هزار تن شکر خام جهت تصفیه به این کارخانه ها است که حتی برخی از این کارخانه ها از پذیرش شکر خام برای تصفیه به بهانه های مختلف سرباز می زنند.

معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به اینکه تا هفته آینده 70 هزار تن دیگر شکر خام به کشور وارد می شود، گفت: این مقدار شکر خام هم قطعا برای تصفیه در اختیار این کارخانه ها قرار می گیرد.