آرشیو شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۸۵
شهرستان ها
۷

در سه ماه اول سال جاری

اخراج کارگران از واحدهای صنعتی قاینات افزایش یافت

میزان تعهدات اشتغال شهرستان قاین برای سال 95 حدود 200 نفر نسبت به سال 94 کاهش یافته است.

قاین - خبرنگار کیهان: رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی قاین با اعلام این خبر گفت: تعهدات اشتغال قاینات در سال 94 یک هزار و 270 نفر بود که این میزان بر اساس تصمیم کمیته اشتغال خراسان جنوبی برای سال 95 قاین به یک هزار و 73 شغل یعنی چیزی حدود 200 نفر کاهش یافته است.

زنگنه همچنین وضعیت صنعت قاینات را نابسامان دانست و گفت: هر هفته شاهد اخراج کارگران بخش صنعت شهرستان هستیم و از طرفی بیشترین سهمیه اشتغال در شهرستان مربوط به بخش صنعت معدن و تجارت است و در صورتی که وضعیت صنعت سامان نیابد تعهدات اشتغال شهرستان نیز محقق نخواهد شد.

وی افزود: میزان اخراج کارگران در واحدهای صنعتی قاین در سه ماهه اول 95 نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی 20 درصد افزایش یافته است که این امر همچنین سبب افزایش 30 درصدی شکایت کارگران از واحدهای تولیدی و استفاده کنندگان از بیمه بیکاری شده است.

رئیس اداره کار قاین در خصوص به تعویق افتادن حقوق کارگران شهرستان نیز گفت: با توجه به اینکه مطالبات پیمانکاران پروژه های ملی به خصوص پیمانکاران راه و آب و فاضلاب از سوی ادارات کل پرداخت نشده است، با تعویق 3 تا 6 ماهه در حقوق کارگران مواجه هستیم.