آرشیو شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵، شماره ۶۲۵۵
جهان
۲۰

تبرئه <هیلاری> از پرونده «ایمیل های شخصی»

پرونده ایمیل های شخصی هیلاری کلینتون، کاندیدای دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر امریکا در شرایطی از سوی دادستان کل امریکا به نفع خانم کلینتون مختومه اعلام شد که رقبای وی درماه ها و روزهای اخیر بیشترین انرژی خود را صرف این مساله کرده و امیدوار بودند با این ترتیب بتوانند کلینتون را از میدان به در کنند.اکنون وزیر خارجه سابق امریکا با اتکا به حکم صادره از سوی لوریتا لینچ، دادستان کل امریکا که گفت، بر اساس نتایج بررسی های پلیس فدرال (اف بی آی) کلینتون بی گناه است و شکایتی از این بابت متوجه او نخواهد شد، استوارتر از گذشته به رویارویی با دونالد ترامپ جمهوریخواه می رود.

به گزارش بی بی سی، خانم لینچ چند روز پیش پس از دیدار با باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا و پیش از اعلام نتایج بررسی های اف بی آی گفته بود، آماده است براساس نتایج تحقیقات پلیس فدرال و بازرسان دادگستری هراقدام قانونی که لازم باشد، دراین باره انجام دهد. اف بی آی سه شنبه گذشته اعلام کرده بود، خواهان پیگرد قضایی کلینتون در ماجرای ایمیل ها نخواهد شد.

وزارت خارجه امریکا نیز برای رفع هرگونه شبهه اعلام کرده است، تحقیقات درباره نحوه انتقال اطلاعات محرمانه توسط خانم کلینتون در دوران سکانداری وزارت خارجه را دوباره شروع خواهد کرد. با وجود این ترامپ نتایج گزارش اف بی آی را شاهدی دیگر برادعایش در مورد «فاسد و ناکارآمد» بودن دولت و نظام حکومتی امریکا دانست وپیگرد قضایی نداشتن خانم کلینتون را محکوم کرد.

حمایت رسمی اوباما از کلینتون

باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا برای نخستین بار در فراخوان انتخاباتی هیلاری کلینتون حضور یافت و حمایت خود را از وی رسما اعلام کرد وگفت، درفراخوان های انتخاباتی بعدی خانم کلینتون نیز در کناروی خواهد بود.اوباما در سخنرانی خود در کارولینای شمالی کلینتون را«استوار و ثابت قدم» توصیف و تاکید کرد:«هیچ زن و مردی تاکنون به اندازه هیلاری لیاقت دفتر ریاست جمهوری را نداشته است.»