آرشیو شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵، شماره ۶۲۵۵
حوادث
۱۷

محل واژگونی اتوبوس سربازان نقطه حادثه خیز نبود

گروه حوادث /معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: محل حادثه واژگونی اتوبوس حامل سربازان ارتش در نی ریز فارس جزو نقاط حادثه خیز نبوده است.

به گزارش خبرنگارگروه حوادث «ایران»، «داوود کشاورزیان» در نشست فوق العاده کمیسیون ایمنی راه ها با اعلام این خبر افزود: به طورقطع اگر راننده اتوبوس با سرعت مطمئن و مجاز حرکت می کرد چنین اتفاقی روی نمی داد. وی ادامه داد: بر اساس آنچه تابلوهای راهنمایی ورانندگی نشان می دهند، در جاده ای با مشخصات عنوان شده سرعت مجاز نباید بیشتر از 50 کیلومتر باشد در حالی که سرعت اتوبوس حامل سربازان ارتش در این مسیر بیش از سرعت مجاز تعیین شده بوده است. او اظهار کرد: درچنین شرایطی نمی توان انتظار داشت که با سرعت غیرمجاز رانندگی کرد و با مشکل و حادثه ای هم مواجه نشد چراکه این یک انتظارغیر واقع بینانه است.

کشاورزیان با اشاره به اینکه نقاط پرحادثه در جاده ها بر اساس یک دستورالعمل خاص شناسایی می شوند نه به شکل دستوری، گفت: یکی از معیارهای شناسایی نقاط پرحادثه، وقوع تصادف و حوادث مختلف در یک نقطه است که در نقطه مذکور تاکنون تصادفی گزارش نشده بود. معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: چند صدمتر پایین تر از محل حادثه و در یک پیچ تند 90 درجه سه سال قبل دو دستگاه کامیون در دو شب متوالی به دره سقوط کردند که پس از آن تصمیم به ایمن سازی آن منطقه گرفته شد ودر یک نقطه ایمن سازی انجام گرفت اما قبل و بعد آن دیگر نیازی به این کار احساس نشد. وی تصریح کرد: ایمن سازی این نقطه به گونه ای صورت گرفته که اگر اتوبوس حامل سربازان به طوردقیق در آنجا دچار حادثه می شد قابل کنترل بود.

2 دستگاه اتوبوس حامل سربازان مرکز آموزش 05کرمان روز دوم تیر 95 در کیلومتر 15جاده نی ریز - کرمان و کیلومتر 65 جاده سروستان - شیراز واژگون شد که در نتیجه آن 19نفر ازجمله 13 سرباز جان باختند.