آرشیو شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۸۴
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

«گلستانه» دریچه ای نو به فرهنگ و ادب پارسی

سیدمحمد مناجاتی از آغاز پخش برنامه «گلستانه» از شبکه آموزش سیما خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه آموزش سیما، سیدمحمد مناجاتی تهیه کننده و کارگردان برنامه «گلستانه» گفت: با توجه به نیاز شبکه آموزش سیما و ضرورت پرداختن به شعر نو و ادبیات ایران زمین با یک برنامه ادبی که نسل جوان و مشتاقان ادب فارسی را با ادب و هنر آشنا کند، برآن شدیم برنامه ای با نام «گلستانه» را تولید و تقدیم ادب دوستان کنیم.

وی افزود: در برنامه «گلستانه» تلاش می کردیم با توجه به پرداختن به فرهنگ و ادب ایران زمین، پنجره ای نو به سوی پیوند هنرهای ایرانی یا همان هفت هنر با ادبیات و شعر فارسی بگشاییم.

مناجاتی خاطرنشان کرد: با توجه به این که سال هاست جای ادب و هنر در رسانه خالی است، لذا «گلستانه» به گونه ای طراحی شده که با آیتم های متنوع حال مخاطب را تلطیف می کند.

وی در رابطه با آیتم های برنامه «گلستانه» اظهار کرد: این برنامه با بخش های مختلفی همچون «معرفی کتاب»، «دری به خانه خورشید» که مستند دیدار با اهالی هنر است و «دمی با شاهنامه»به روایت دکتر علی رواقی، «دوربین گلستانه» که سیری در رویدادها، نکوداشت ها و اتفاقات ادبی طی هفته در کشور را دارد و همچنین «اخبار گلستانه» که به تازه های فرهنگ و ادب و شعر و موسیقی می پردازد، مهمان خانه های پرمهر ایرانی است.

برنامه «گلستانه»به همت گروه مهارت های تخصصی و عمومی شبکه آموزش و تهیه کنندگی سید محمد مناجاتی کارگردانی اسدالله ایمن و سید محمد مناجاتی و اجرای مریم مه نگار هر پنجشنبه از شبکه آموزش سیما پخش می شود.