آرشیو یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۸۶
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

مدیران متخلف در فیش های حقوقی مبادا از چنگ قانون بگریزند

نحوه برکناری مدیران متخلف در فیش های نجومی موجب لوث شدن ماجرا می شود.

وبسایت الف دراین باره نوشت: پس از اوج گیری ماجرای فیش های نجومی رئیس بانک مرکزی اعلام کرد، هر مسئولی که احتمال می دهد تخلف کرده استعفا دهد. پس از این صحبت جریان دیگری آغاز شد که همانا استعفای مسئولین بود. مسئولینی که نشان دادند اگر خط رسوایی آنها را تهدید نمی کرد هرگز از این «لقمه های چرب» دست نمی کشیدند.

متاسفانه این کناره گیری ها به شکلی در حال روی دادن است که تنها موارد معدودی از عودت دادن دریافتی ها شنیده می شود و تا بازستاندن رقم های چندده و چندصدمیلیونی غیرقانونی فاصله بسیار داریم. گویی مسئولین متخلف می خواهند با استعفای خود، آبرو و مال به دست آمده را به صورت همزمان حفظ کنند.

الف می افزاید: مبادا شاهد آن باشیم که این متخلفان، خاوری ها شوند و از دست قانون بگریزند. نکند وقتی اوضاع آرام شد، شاهد انتصاب این افراد به مسئولیت های بزرگتر باشیم. علاج فساد دولتی ابتدا تحقیق و تفحص و سپس ریشه کنی است. اگر در مقابل مدیرانی که با گستاخی تمام در مقابل دریافتی های غیرقانونی خود حق به جانب و متوقع هستند، مجازاتی صورت نگیرد، در میان دیگر مدیران قبح فساد ریخته شده و چپاول بیت المال به امری عادی تبدیل می گردد. آقایان یا مرتکب تخلف شده اند که باید برکنار و به دادگاه معرفی شوند. اگر هم معتقدند هیچ خطایی نکرده اند پس چرا باید استعفا بدهند؟ از این رو استعفای مسئولین متخلف کافی نیست. آقای صفدر حسینی و دیگر مدیرانی که برای حفظ ظاهر ماجرا اقدام به استعفاهای دسته جمعی کرده اند باید همچنان پاسخگو باشند. اموال بیت المال به خزانه بازگردد و از بکارگیری این مدیران در مناصب حساس دیگر نیز اجتناب شود.