آرشیو یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۸۶
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

محمدحسین لطیفی: باید در مقابل افرادی که اجازه استقرار اصول انقلاب را نمی دهند، ایستاد

محمدحسین لطیفی کارگردان سینما و تلویزیون تصریح کرد: باید در مقابل افرادی که اجازه استقرار اصول معین انقلاب اسلامی را نمی دهند، ایستاد و این وظیفه شامل تمام هنرمندان از جمله فیلم سازان و سینماگران کشور نیز می شود.

کارگردان سریال «صاحبدلان» برخی افراد در عرصه های مختلف را عامل تحریف حقایق تاریخی دانست و افزود: در طول تاریخ، اهداف و بیانیه های هر جنبش و انقلابی در هر کشوری همواره با معضلی به نام تحریف روبه رو بوده است؛ اما موضوع قابل توجه، اهداف پشت پرده این گونه اقدامات است که از منفعت و سودهای شخصی برمی خیزد.

لطیفی با ابراز تاسف در خصوص وجود احتمالی تحریف در تبیین برخی ارزش های انقلاب اسلامی در جامعه اسلامی مد نظر امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: بعد از گذشت چندین سال از پیروزی انقلاب اسلامی و وضع قوانین بسیار پیرامون این انقلاب به عنوان یک جنبش همگانی، همچنان در اجرای برخی از اصول آن دچار کاهلی و کوتاهی هستیم که این به عملکرد ضعیف و البته تحریف شده فعالان فرهنگی باز می گردد.

کارگردان فیلم «روز سوم» افزود: برخی از مدیران فرهنگی از نمایش بخش هایی از وقایع انقلاب اسلامی جلوگیری می کنند و این نمونه بارز نادیده گرفتن بسیاری از ارزش های حقیقی و انقلابی کشور است.

وی با اعتقاد به اینکه مجموعه سینمای دفاع مقدس و مقاومت در بازنمایی مفاهیم انقلابی موفق عمل کرده است؛ خاطرنشان ساخت: تا به امروز این جشنواره ها به طور مستمر برگزار شده اند اما مانند رفتاری که نسبت به بسیاری از داشته هایمان داریم؛ زمانی به تاثیر مثبت جشنواره مقاومت و دفاع مقدس پی می بریم که در برگزاری آنها وقفه ای ایجاد شود. لذا ضرورت دارد که این اقدام با حمایت همه جانبه پیگیری شود.

محمدحسین لطیفی در خاتمه با ذکر چند راهکار در جهت ارتقای کیفی جشنواره ها بیان کرد: می توانیم با در نظر گرفتن چند برنامه به راهبردی تر کردن جشنواره ها کمک قابل توجهی کنیم؛ به طور مثال می توان با برگزاری نشست های تخصصی و دعوت از افراد حقیقی که خود جریاناتی مانند انقلاب، جنگ و دفاع مقدس را درک کرده اند و یا در آن حضور داشته اند؛ کمک کرد تا جوانان، اصل وقایع انقلاب را به طور ملموس تری درک کنند.