آرشیو یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۸۶
اخبار کشور
۳

سردار نقدی: اگر قانون اجازه داده وجدان گیرندگان حقوق های نجومی چه می شود؟!

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه برخی می گویند قانون اجازه دریافت حقوق های نجومی را داده است، گفت: پس وجدان و انسانیت افراد چه می شود.

سردار محمدرضا نقدی در مراسم آغاز اردوهای جهادی کشور که در سالن همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به دریافت برخی حقوق های نجومی که عده ای معتقد هستند طبق قانون است، اظهار کرد: حتی اگر قانون اجازه داده باشد وجدان، انسانیت و تقوا چه می شوند، آیا این افراد دین ندارند و نمی دانند که بسیاری از زیردستان آنان برای تامین یک لقمه نان به زحمت می افتند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه وقتی اخلاص و تقوا از جامعه رخت بربندد چنین می شود، عنوان کرد: اگر گزینش ها بر مبنای تقوا نباشد و جایگاه افراد به جای آنکه براساس پاکدامنی، ایمان، انقلابی گری و روحیه جهادی به آنان واگذار شود، بر مبنای ملاک هایی چون پیوندهای خویشاوندی و منفعت رسانی ها صورت گیرد، حتی اگر قوانین هم اجازه ندهند افراد از بیت المال برداشت می کنند.

نقدی با یادآوری فساد مالی چند سال گذشته شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: فردی که طی سال های گذشته در شهرداری تهران به دلیل مفاسد بزرگ و سوء استفاده ها با او برخورد شده بود و در اعیاد کیسه زر پخش می کرد، مدعی بود قانون به وی چنین اجازه ای داده، اما آیا واقعا چنین بوده است؟ وی با تاکید بر اینکه مصیبت امروز کشور همین دنیاطلبی ها است، تصریح کرد: اردوی جهادی به انسان ها آموزش می دهد به فکر دیگران باشند، مشق اردوی جهادی، مشق انسان شدن و تعالی است. جامعه ای آرمانی که باید بسیج نیز درپی رسیدن به آن باشد، جامعه ای جهادی است.

نقدی با بیان اینکه کشور زمانی به تعالی و اوج می رسد که روحیه جهادی در همه افراد تقویت شود و به فکر دیگران بودن و برای دیگران خواستن به تک تک اعضای جامعه تعمیم یابد، گفت: فعالیت جهادی گروه های جهادگر در مناطق محروم علاوه بر گره گشایی از کار مردم و درک وضعیت آنان، دارای تاثیرات فرهنگی بوده و از لحاظ الگوسازی و توسعه منش، رفتار انسانی و اخلاقی در جامعه دارای اهمیت است.

وی تعمیم و توسعه روحیه جهادی را دارای اهمیت دانست و اظهار کرد: هر بسیجی فعال در کشور باید حداقل یک دوره را در مناطق محروم بگذراند.