آرشیو یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۸۶
اخبار کشور
۳

شبکه 32 زبانه «پارس تو دی» افتتاح شد

شبکه اینترنتی «پارس تو دی» با پخش برنامه به 32 زبان زنده جهان افتتاح شد.

علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما در بازدید از معاونت برون مرزی صداوسیما که با افتتاح شبکه پارس تودی همزمان شد، گفت: در جهان، هیچ کشوری به اندازه ایران هدف هجوم تبلیغاتی و جنگ روانی و رسانه ای قرار ندارد که این امر مسئولیت برنامه سازان و کارکنان رسانه ملی را دو چندان می کند و در این میان، معاونت برون مرزی به علت نوع استراتژی و خط مشی نظام جمهوری اسلامی در صدور پیام انقلاب، وظیفه خطیری برعهده دارد.

وی با اشاره به تغییر استراتژی دشمن در برخورد با ایران تصریح کرد: اگر تا چند سال قبل، گزینه نظامی یکی از راه های هجمه به ایران بود و البته جرات نکردند کاری بکنند، اکنون با هزینه کمتر به جنگ فرهنگی دست زده اند و این هجمه مسئولیت شبکه های برون مرزی را چند برابر کرده است.

علی عسکری ادامه داد: اکنون حضور شبکه های سحر، العالم، هیسپان تی وی و دیگر شبکه های برون مرزی در فضای مجازی، آرایش رسانه ای ما را در بیرون از مرزها تعیین می کند.

رئیس رسانه ملی با اشاره به راه اندازی پایگاه خبری پارس تودی(parstoday)، آن را فرصت خوبی برای حضور در فضای مجازی دانست و تاکید کرد: استفاده از 32 زبان فرصتی برای معرفی محتوای رسانه ای ما به دنیا است و ما باید از فضای مجازی به نفع خود استفاده کنیم و در کنار کمبودها و مشکلات مالی در حد وسع خود کار را به ثمر برسانیم.

وی حضور رسانه ای در آمریکا را مهم دانست و افزود: اگر توانستید شبکه هیسپان تی وی را در قلب آمریکا پخش کنید موفق هستید؛ چراکه بخشی از ساکنان فقیر ایالات متحده و بعضا مخالفان دولت آمریکا اسپانیایی نژاد هستند و این بهترین فرصت برای ماست که یا از طریق پخش ماهواره یا از طریق شبکه های مجازی و OTT پیام انقلاب را به آن ها برسانیم.

در این بازدید، اخگری معاون برون مرزی صداوسیما، پایگاه خبری پارس تودی را ظرفیتی تازه با تولید محصولات چندرسانه ای و انتشار آن بر بستر وب و شبکه های اجتماعی عنوان کرد.

وی، ماموریت های پارس تودی را ارائه اخبار و اطلاعات به 32 زبان زنده دنیا، تولید و ارائه محتوای چندرسانه ای، ارائه تصاویر ویدئویی در خصوص ایران و رخدادهای جهان از طریق اینترنت، ارائه پخش زنده از رخدادها و مراسم داخل ایران و عرضه تولیدات مستند بیان کرد.