آرشیو یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵، شماره ۳۸۰۸
استان ها
۱۸

از گوشه و کنار

بخشودگی بدهی واحدهای صنعتی و تولیدی در قزوین

دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین گفت: واحدهای صنعتی که به بدهی آنها جریمه تعلق گرفته باشد، با پرداخت اصل بدهی مشمول بخشودگی قرار خواهند گرفت. حمیدرضا خانپور در این باره اظهار کرد: با توجه به نام گذاری سال جاری به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری و به منظور رفع موانع تولید و حمایت از واحدهای صنعتی، واحدهای تولیدی که به بدهی آنها جریمه تعلق گرفته باشد، با پرداخت اصل بدهی مشمول بخشودگی قرار خواهند گرفت.وی ایجاد انگیزه و افزایش سرمایه گذاری، رونق تولید و اشتغال زایی هرچه بیشتر بین صنایع را مهم ترین اهداف این طرح اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین با اشاره به بخشودگی جریمه اقساط افزود: واحدهای صنعتی و تولیدی که به بدهی آنها جریمه تعلق گرفته باشد، با پرداخت 50 درصد اصل بدهی مشمول 75 درصد بخشودگی و با پرداخت صد درصد اصل بدهی مشمول 90 درصد بخشودگی جریمه خواهند شد.خانپور در مورد شرایط این بخشودگی افزود: نکته مهم مهلت استفاده از این مشوق ها است که این مهلت حداکثر تا پایان شهریور سال جاری بوده و همچنین در مورد باقیمانده 50درصد بدهی و تعدیل نیز متقاضی می تواند از تقسیط 12ماهه استفاده کند.وی از تمام واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان دعوت کرد تا به وب سایت شرکت به آدرس «www.qazviniec.ir» برای دریافت اطلاعات کامل دستورالعمل مشوق ها مراجعه کنند.

رشد 82 درصدی ارزش معاملات در بورس منطقه ای فارس

دنیای اقتصاد، شیراز، محمد صداقت: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده سه ماه بهار امسال نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد حجم سهام معامله شده 50درصد و ارزش ریالی معاملات 82 درصد افزایش داشته است. کرشمه ترابیان، مدیر بورس منطقه ای افزود: طی 61 روز فعالیت، 1171 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 2941 میلیارد ریال در بورس منطقه ای فارس معامله شده است. وی اظهار کرد: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت 48223 میلیون ریال بوده است. وی گفت: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که 50 درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و 50 درصد به فروش سهام اختصاص داشته است. در این مدت 1067 کد سهامداری جدید ایجاد شده است.