آرشیو یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۸۶
ورزشی - اخبار کشور
۹
نکته ورزشی

برگزاری مسابقات انتخابی بهترین راهکار برای شناسایی نفرات شایسته

این روزها حواشی کشتی بیشتر از قبل شده است؛ درست پس از برگزاری رقابت گزینشی میان کمیل قاسمی و پرویز هادی و انتخاب قاسمی به عنوان سنگین وزن کشتی آزاد ایران در المپیک، عده ای در حمایت از پرویز هادی به پا خاسته و اعتقاد دارند که باید شرایطی اتخاذ شود که پرویز هادی در ریو به روی تشک برود.

دامنه این انتقادات آنقدر گسترده بود که حتی پای برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به میان آمد؛ غافل از اینکه پرویز هادی در روی تشک مغلوب کمیل قاسمی شده و قانون رقابت های انتخابی می گوید که باید کشتی گیر برنده، دوبنده تیم ملی را بر تن کند.

هر چند در برخی موارد انتقادات پرویز هادی و اطرافیانش مبنی بر نامناسب بودن زمان مسابقه انتخابی درست بوده اما فراموش نکنیم که اصل قضیه برگزاری مسابقه انتخابی در کشتی آزاد کاملادرست بوده و همه کشتی گیران باید به نتیجه آن احترام بگذارند.

برگزاری رقابت های انتخابی در هر رشته ورزشی، بهترین راهکار برای شناسایی نفرات شایسته است. قطعا نتیجه ای که از بطن مسابقات انتخابی بیرون می آید، مطلوب ورزشکار بازنده نیست ولی نباید با ایجاد حواشی، تهدید و... شرایطی را فراهم آورد که مسئولان و مربیان از برگزاری مسابقات انتخابی شانه خالی کنند!