آرشیو یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵، شماره ۶۲۵۶
اقتصادی
۶

خبر

هزینه 20 میلیارد تومانی تهیه «ایکس ری» برای گمرک

مشاور رئیس کل گمرک با اشاره به اینکه هزینه خرید و نگهداری ایکس ری در گمرکات 20 میلیارد تومان است، گفت: در کل کشور نیاز به 20 دستگاه داریم. علی کمره ای در گفت وگو با فارس، با اشاره به خرید دستگاه های اسکن اشعه ایکس (ایکس ری) به منظور اسکن کانتینرهای کالای وارداتی به کشور، اظهار داشت: یکی از موضوعات اصلی برای بررسی کانتینرهای وارداتی، مبارزه با قاچاق کالامحسوب می شود که از این طریق می توان بررسی و نظارت را در دستورکار قرار داد. مشاور رئیس کل گمرک با اشاره به نیاز گمرکات کشور به 15 تا 20 درصد دستگاه ایکس ری تصریح کرد: تفاهم اولیه به منظور تهیه دو دستگاه ایکس ری از کشور سوئیس به روش (BOT) در دستورکار است و در مرحله بررسی قرار دارد، همچنین 3 دستگاه دیگر را سازمان های همجوار گمرک تهیه خواهند کرد. وی در مورد دستگاه های سوئیسی، عنوان کرد: این دستگاه ها قابلیت اسکن 32 کانتینر در ساعت را دارا هستند.

کاهش تعرفه وادرات تلفن همراه از 7 به 5 درصد

نایب رئیس اتحادیه تلفن همراه با اشاره به کاهش تعرفه واردات با هدف کاهش انگیزه های قاچاق موبایل، گفت: با احتساب 5 درصد تعرفه گمرکی و 9 درصد مالیات برارزش افزوده تعرفه واردات حدود 14 درصد است. به گزارش فارس، نصرالله اورانی پور بیان کرد: تعرفه تلفن همراه به 5 درصد در سال 95 کاهش یافته که این تعرفه با احتساب 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده حدود 14 درصد است. وی با بیان اینکه این رقم در سال گذشته حدود 7 درصد بوده است، گفت: تلاش شده تا با کاهش تعرفه انگیزه های قاچاق تلفن همراه کاهش یابد.

همچنین اتحادیه تلاش کرده تا با نظارت بر خدمات پس از فروش مناسب انگیزه های لازم را برای تشویق مصرف کنندگان به استفاده از گارانتی و خدمات پس از فروش افزایش دهد.