آرشیو یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۸۵
رسانه
۵
تازه های دنیا

«زیردریایی» آلمانی در راه تلویزیون

کیکاووس زیاری

«زیردریایی» که سال 1981 سر و صدای بسیار زیادی در آمریکا و اروپا به راه انداخت، حالاتبدیل به یک مجموعه تلویزیونی پرخرج می شود. شرکت آلمانی باواریافیلم، تهیه کننده اصلی این درام جنگی پرتنش است. سرمایه گذارانی از انگلستان، ایرلند، ایتالیا و اتریش هم در تولید و ساخت این مجموعه همکاری دارند.

گروهی از بازیگران سرشناس قاره اروپا، در نقش های اصلی «زیردریایی» بازی خواهند کرد. تا به حال، نام کسانی چون آنتونیو باندراس و وینسنت کسل در رسانه های گروهی مطرح شده است. با این حال، تهیه کنندگان مجموعه گفته اند در حال مذاکره با بازیگران مختلفی هستند و نام آنها، بزودی اعلام می شود. مجموعه بین المللی زیردریایی دنباله ای بر فیلم موفق سال 1981 است و داستان آن از جایی شروع می شود که ماجراهای نسخه سینمایی به پایان رسید.

ولفگانگ پترسن، کارگردان نسخه سینمایی زیردریایی به عنوان مشاور کارگردان با نسخه تلویزیونی همکاری دارد. او از این که فیلمش (که حالالقب یک کار کلاسیک سینمایی را گرفته) به صورت یک مجموعه تلویزیونی درمی آید خوشنود است. در عین حال، اظهار امیدواری می کند که این نسخه تلویزیونی یک کار باکیفیت از آب درآمده و ادای دین خوبی به نسخه اصلی سینمایی باشد. مجموعه تلویزیونی زیردریایی در هشت اپیزود ساخته می شود و کارگردان آن، یک فیلمساز واحد خواهد بود. هنوز کارگردان مجموعه انتخاب نشده، ولی تهیه کنندگانش اصرار دارند یک فیلمساز آلمانی انجام این کار را به عهده بگیرد. هر قسمت مجموعه هم حدود 60 دقیقه خواهد بود. برای تولید این درام جنگی، هزینه بالای 28 میلیون دلاری در نظر گرفته شده است. مجموعه های 13 قسمتی آمریکایی معمولابا هزینه تولید 13 میلیون دلاری جلوی دوربین می روند. تونی سنت و یوهانس دبلیو بلتز، این روزها مشغول نوشتن فیلمنامه مجموعه هستند.