آرشیو دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵، شماره ۳۵۷۱
حادثه
۱۴
گزارش خبری

آتش سوزی: از بازار رشت تا برج سلمان مشهد

اعتماد| دو حریق گسترده که روز گذشته به جان بازار رشت و برج سلمان مشهد افتاد در حالی خسارات مالی فراوان برجای گذاشت که تا لحظه تنظیم این خبر (ساعت 21) شعله های آتش از برج سلمان مشهد زبانه می کشید. در تصاویری که از این آتش سوزی در شبکه های اجتماعی منتشر شده، شعله های آتش در حالی دیده می شوند که برج را در احاطه خود گرفته و ارتفاع 18 طبقه آن را پوشانده اند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در دقایق ابتدایی وقوع آتش سوزی به ایسنا گفت: «به گفته شاهدان، ابتدا صدای انفجار شنیده و دود از طبقه های سوم و چهارم این برج 18 طبقه دیده شده است.» حسن جعفری با تاکید بر پیشروی آتش (تا ساعت 21 دیروز) از اعزام آتش نشانان ایستگاه های مختلف به محل حادثه خبر داد و افزود: «در حال حاضر حریق از سمت خیابان راهنمایی که برج در آن واقع شده، مهار شده اما از سمت دیگر در حال پیشروی است.» هنوز از میزان صدمات احتمالی این حادثه خبری منتشر نشده است. برج سلمان، ساختمان 18 طبقه تجاری در خیابان راهنمایی مشهد است که با زیر بنای 6300 متر مربع دارای پنج طبقه تجاری و 10 طبقه اداری است.

ادامه تلاش آتش نشانان برای مهار حریق برج سلمان مشهد در حالی است که روز گذشته، پاساژ قدیری در بازار رشت نیز طعمه حریق شد و خسارت مالی فراوان دید. برای اطفای این حریق، 71 آتش نشان از 12 ایستگاه آتش نشانی به محل اعزام شده بودند.

مدیر روابط عمومی آتش نشانی رشت درباره این آتش سوزی که شعله های آن از فواصل دور دیده می شد به آنا گفت: «این حریق از ساعت 13:17 در پاساژ قدیری بازار رشت رخ داد که بلافاصله 71 آتش نشان با 23 خودروی اطفا به محل اعزام شدند.»

سید حسن راضی با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی نداشت، افزود: «از آنجایی که سربند این مغازه ها دچار حریق شده بود و سربندها بهم متصل بودند، تیم های امدادی به چند گروه تقسیم شدند و پس از 25 دقیقه آتش را خاموش کردند.» کارشناسان آتش نشانی در حالی کشف علت اصلی وقوع این حریق را آغاز کرده اند که گفته می شود پیش از این درباره خطرات حریق در بازار رشت به مسوولان شهری هشدار داده بودند.