آرشیو سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۸۸
اخبار کشور
۱۰

رحمانی فضلی در نشست با فعالان اقتصادی: حضور موثر مردم یکی از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی است

وزیر کشور با بیان اینکه یکی از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی حضور موثر مردم است، اظهار داشت: در این خصوص عموم مردم و فعالین اقتصادی باید در مسئله سرمایه گذاری حضور یابند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست با فعالان اقتصادی سه استان آذربایجان شرقی، لرستان و کرمان که بعد از ظهر دیروز(دوشنبه) برگزار شد، گفت: اقداماتی که در حوزه اقتصاد مقاومتی صورت گرفته بخشی ساختاری است و بخشی در جهت تعیین علل عدم رشد کافی و سرعت لازم در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی بوده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه یکی از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی حضور موثر مردم است، اظهار داشت: در این خصوص هم عموم مردم و هم قشر خاص فعالین اقتصادی مطرح هستند که در امر سرمایه گذاری حضور یابند.

وزیر کشور اضافه کرد: در تعیین موانع پیشرفت کار در این باره به 166 مورد ایراد، اشکال، طرح و پیشنهاد رسیدیم که همه را با بانک مرکزی در میان گذاشته ایم و وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نیز مصمم به رفع آنان هستند.

رحمانی فضلی افزود: در صدر اقدامات ما اجرای طرح های دارای اولویت و توجیه اقتصادی است، ازجمله تکمیل طرح های نیمه تمام تا 80 درصد پیشرفت کار و فعال کردن ظرفیت های واحد های تولیدی نیمه فعال.

وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان بر اجرای اقتصاد مقاومتی اجماع دارند و این موضوع مهمی است، گفت: زمانی سیاست تعدیل در حوزه اقتصادی مطرح شد که در کنار آن الگوهای دیگری نیز بیان می شد، اما امروز یک سیاست و هدف برای همه وجود دارد و آن اقتصاد مقاومتی است.

وزیر کشور ادامه داد: ما امروز در شرایط صلح دائمی نیستم و خطرات دشمنان ما را تهدید می کند و باید طبق این شرایط کشور را پیش ببریم بر همین اساس باید مقاومت و استقامت را در داخل با اقتصاد مقاومتی دنبال کنیم.

به گزارش فارس، رحمانی فضلی با اشاره به دغدغه های فعالان اقتصادی پیرامون وجود فضای امنیتی در بخش اقتصاد افزود: دستور آینده شورای امنیت کشور بررسی موضوع اقتصاد مقاومتی از لحاظ امنیتی است تا در این خصوص مصوبات لازم اتخاذ شود.