آرشیو سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۹۴
اقتصادی
۴

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز: گوشی های آمریکایی تازه وارد از هفته آینده غیرقابل استفاده می شود

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز گفت: از ابتدای مرداد تمام تلفن های همراه برند آیفون (اپل) که به تازگی قرار است وارد بازار مصرف شود، به دلیل نداشتن نمایندگی رسمی در کشور غیرقابل استفاده می شود.

قاسم خورشیدی در گفت وگو با فارس به اجرای طرح رجیستری موبایل و اینکه قرار بود، این طرح از ابتدای مرداد 95 به طور جدی اجرا شود اشاره و اظهار کرد: 28 اردیبهشت امسال دو ماه به وزارت ارتباطات زمان داده شد که این طرح نهایی و اجرا شود و با پیگیری های اجرای این مصوبه در جلسه نهم تیر ماه جاری قرار شد پایلوت طرح رجیستری موبایل از ابتدای مرداد ماه آغاز شده و عملیات اصلی آن ظرف یکی دو ماه بعد انجام شود.

وی افزود: طبق قول هایی که سازمان تنظیم مقررات داده امیدواریم تا هفته آینده عملیات رجیستری آغاز شود و در کنار آن انجام رجیستری هزینه جدیدی را به مصرف کننده، فروشنده یا توزیع کننده کالاتحمیل نخواهد کرد.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز در مورد ممنوعیت استفاده از تلفن آمریکایی آیفون بعد از انجام طرح رجیستری در ایران با تایید این موضوع تصریح کرد: بر اساس قانون امور صنفی و حمایت از مصرف کنندگان هر کالای وارداتی که در کشور توزیع می شود، باید شبکه و زنجیره خدمات پس از فروش را داشته باشد که تلفن آیفون مربوط به شرکت اپل نمایندگی رسمی در کشور ندارد و سرویس دهی از این برند حتی اکنون نیز مغایر با قانون است.

خورشیدی درباره کشف برنج قاچاق گفت: در سه ماه ابتدایی سال 95 بیش از 10 هزار تن برنج قاچاق کشف شده است.